Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei,

bare ett aldri så lite hjertesukk...

Klok av skade skjønte jeg at det sansynligvis har skjedd en glipp ettersom jeg ikke har fått ultralyd time enda(befinner meg i uke 17). Ringer fastlege, som ber meg ringe fødeplassen og sier de står ansvarlig for dette, fødeplassen blir irritert og ber meg ringe legen og mener hun står ansvarlig, legen blir oppgitt og insisterer på at det er fødeplassen som står for dette, på fødeplassen blir jordmor nå sur, sier legen forsøker komme seg unna en glipp, (begynner nå å angre valg av fødeplass ut fra måten jeg blir snakket til). Så kontakter jordmor meg senere og sier at hun ved å ha fortalt at hun hadde en som grein og grein i redsel for ikke å få time til ultralyd fikk skviset meg inn. La og på telefonen midt oppi det hele uten å si hadet/farvel..lign.

For det første grein jeg ikke(var faktisk rolig og høflig under det hele, om noe deppa etter hvert), men jeg var, og er lei av ikke å kunne stole på at ting går sin gang, måtte rydde opp i andres jobb, men aller mest måtte få andres overfylte frustrasjoner slengt i ansiktet gang på gang.

Når vi velger å jobbe med mennesker (jobber i helsevesenet selv), så skjønner jeg ikke hvorfor vi ikke kan være litt mer skjerpet i hvordan vi henvender oss til hverandre, og da særlig ikke "gå til angrep" på de som ikke har gjort en noe.

Blæh,...unnskyld, måtte få det ut.

La oss heller fokusere på hvor heldige vi er som har en liten i magen.

"Vi er heldige, vi er heldige, vi er heldige"

;)

Masse ønsker om en god dag til alle som måtte ha forvillet seg inn til denne utblåsningen;)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Skjønner godt at du er skuffet.. Fatter ikke hvorfor du selv måtte ordne opp i andres feil. Dette burde legen di og sykhus ordnet opp i og ikke blandet deg inn i kaoset!

Skrevet

takk, mokka

Hjelper med forståelse:)

Er vel egentlig vant til å håndtere andres frustrasjoner som jeg synes er greitt, men særlig jordmor ble så krass og ufin i måten hun pratet til meg på, så jeg ble så skuffet, men men...

Takk for støtten i hvert fall!

Utrolig som sånt varmer:)

Skrevet

uff...for en dårlig behandling av dem... vet ikke om jeg hadde hatt så lyst til å dra dit til den jordmora på kontroll i ettertid. Har du andre muligheter til annet fødested?

Om du har, så hadde jeg villet vurdere å ringe det andre fødestedet og spurt dem om å overta. Vi har ikke sånne muligheter på distriktet- her må vi nok takke oss til det sykehuset vi har. men om du har muligheten, så hadde det vell vært litt godt å snu ryggen til noen som behandler deg dårlig.

Det skal jo være koselig å komme til ultralyd og å besøke føden første gang. Vet ikke om jeg hadde syntes at det hadde vært så koselig å komme til ei som hadde sagt at jeg hadde sutret meg inn til sjekk....Hvem vet hva ho har skrevet i journalen din?

Uansett, lykke til videre:) Jeg er selv 16+3 i dag og skal til ultralyd om to uker:) *gruer meg litt jeg*

Skrevet

Hei, NyttHåp<3

Enig, skal først gi det en sjanse, har ikke hatt første møte med dem under dette svangerskapet enda, men trøster meg veldig med at jag kan takke for meg, og søke meg ett annet sted. Skal for sikkerhet skyld se meg om etter andre muligheter i mellom tiden. Jeg kommer også til å kommentere hendelsen til hun som tar ultralyden for å forklare at jeg ikke satt og "grein" som jordmor hevdet jeg hadde gjort, så får jeg kanskje og ett inntrykk av om hvor "stort" dette er blitt om hun er informert om hendelsen.

Er spent selv om hva som står i journalen, tror nok hun jordmoren med så lav terskel mht til hva si/hva ikke, sikkert ikke har har så høy terskel mht hva skrive/hva ikke.

Hvordan er ryktet mht fødestedet du skal til?

Er det første mann?

Så nå er du 16+5?:) Så kos.

Skal se etter melding på 2 trimester om du skriver noe om ultralyd timen i etterkant:)

Ønsker deg en flink, og hyggelig jordmor, med oppriktig interresse i faget sitt! Håper du får en kos dag, og at alt ser bra ut!:)

Da skal vi ha time ca likt? Jeg har 1/7 kl1400

Alle lykkeønskninger til deg,

og tusen takk for støtte:)

Skrevet

det er 5. mann jeg skal på ultralyd med dette. har bare hatt trivelige opplevelser med jordmødrer under disse ndersøkelsene. men den siste gangen jeg var på ultralyd for å sjekke om alt stod bra til- så lå gutten min der- bare helt urørlig..han døde i uke 28. Derfor jeg gruer meg kollosalt til denne ultralyden. vil ikke se et sånt bilde på nytt:(

Men jordmødrene og legene på sykehuset er i allfall kjempegreie og forståelsesfulle og tar seg goood tid:)

Flytta ultralyd datoen i dag fra 29.juni til 3.juli- så jeg ska etter deg:)

Skrevet

Hei, kjære NyttHåp<3

Skjønner du ikke har det så godt nå da nei.

Kjære dere begge. Har alltid hatt dyp respekt ovenfor det å skulle måtte gå gjennom noe sånt. Gjør ventetiden enda tøffere og, man bekymrer seg jo ofte allerede i utgangspunktet en del.

Glad for å høre at du føler du blir fulgt godt opp!

Noe så herlig med 5. mann:)!!!

Åh som jeg nå skulle ønsket jeg vant i lotto, og startet tidligere!;)

Får tross start med hyper emesis ikke nok av verken prosess, fødsel, eller de små vidundrene:)

Kommer til å tenke masse på deg, skal krysse fingre jevnlig, måtte dagene frem til ultralyd gå kjempefort:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...