Gå til innhold

hvor er det best å sitte når man skal fly?

Anbefalte innlegg

Skrevet

har fått seter langt fremme da vi reiser med en med flyskrekk. sete 12, 13, 14. Har alltid de med flyskrekk ble plassert langt bak?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei,

Dersom det er turbulensen som er "årsaken" til flyskrekken så lønner det seg å sitte langt fremme fordi man merker mindre til den der (etter det som har blitt meg fortalt).

Dersom det er snakk om sjanse til å overleve en eventuell styrt er det vel best å sitte lenger bak tror jeg (mener å ha lest at det er statistisk større sannsynlighet for å overleve om man sitter helt bakerst i flyet)

Skrevet

Det kommer jo an på hvem du spør:) Spør du meg så sier jeg lengst bak, fordi jeg synes det er morsomt med turbulens, og kjenner det bedre desto lenger bak jeg sitter. Men det er gjerne ikke sånt man vil ha mest av når man har flyskrekk, så da er det nok best å sitte lengst fremme.

Det er statistisk bevist at det er større dødelighet fremme i flyet ja, men siden flyet mest sannsynligvis ikke går ned vil jeg heller anbefale dere med flyskrekk å sitte fremme.

Skrevet

Hun spurte oss om det var helt nødvendig for oss å ha slik mini tv. Er det ikke på alle setene da? jeg sa det selvsagt ikke var det mest nødvendige. Er jenten min som er redd for å fly. (etter flyulykken og alle nødlandingene man har hørt om den siste tiden). Hun er 11 år.

Skrevet

Det vil være minst ristning der CG er plassert (varierer fra gang til gang, og fra flytype til flytype) det vil være lite forskjell. Rent sikkerhetsmessig lønner det seg å sitte nær nødutgang. Husk at det bråker mest bak i flyet og nærme motorene. Lyd kan trigge flyskrekk. Sitter man midtpå vil man høre landingshjulene komme ut, ofte med et lite smell. Sitter man nær vingene vil man høre flapsen komme ut det er en summende lyd.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...