Anonym bruker Skrevet 16. juni 2009 #1 Skrevet 16. juni 2009 Jeg ønsker meg virkelig ikke flere barn. Har tre stykker, og det ville vært krise på alle måter om jeg til tross for spiralen skulle bli gravid igjen. Men allikevel føler jeg altså en slags misunnelse hver gang folk rundt meg blir gravide. Det gjelder alt fra naboer, slektninger, venninner og mødre til barn i barnehagen. Jeg skjønner ikke hvorfor, og jeg ønsker ikke å føle det sånn. Jeg hadde tøffe graviditeter også, og ønsker på ingen måte å gå gravid igjen heller. Nå er søsteren min gravid på nytt, og jeg merker jeg trekker meg unna. Et vennepar har nettopp fått en sønn, og jeg merker jeg gleder meg til barselbesøket er overstått, og jeg føler de er seg "selv" igjen. Hver gang noen er gravide, gleder jeg meg til de har født, så de blir seg "selv" igjen. Men så dukker det jo selvfølgelig opp nye gravide, og så har jeg det sånn igjen...Uff, det er vondt og smålig av meg å tenke sånn, og jeg skulle så gjerne ønske jeg ikke alltid hang meg opp i tilstanden til andre. Noen råd?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå