Anonym bruker Skrevet 16. juni 2009 #1 Skrevet 16. juni 2009 Noen som har erfaring? Vil gjerne være gift, men ikke gifte meg hvis dere skjønner. Vil ikke ha noe mas rundt bryllupet. Hva med oss og forlovere (med partner) på tinghuset? Og så går vi ut og spiser god middag / tar en fest etterpå. Hvor mye er det vanlig å pynte seg? Er det lang ventetid på tinghuset i Oslo? Noen som vet?
Anonym bruker Skrevet 16. juni 2009 #2 Skrevet 16. juni 2009 Pynter deg slik du selv vil. Noen har dagligklær og andre brudekjole. Altsa det du vil. Jeg hadde fint langt skjørt og passende overdel. Mannen hadde dress, men mange har bare fin bukse og skjorte. Mener vi bestilte tid 6 uker før vielsen, men du må da ha ordnet med prøvingsatest før det.
Anonym bruker Skrevet 16. juni 2009 #3 Skrevet 16. juni 2009 Får strt sett time innen en uke, det er en kort sermoni og du kan ha med deg forlovere ellermange gjester du bestemmer selv. Når vi gikk dit hadde vi med nærmeste familie og min forlover som var bestevenninna mi. Jeg giftet meg i en pen sommerkjole og han hadde dress, så hadde vi lunsj for alle hjemme hos oss etterpå og noen kaker det var det. De som giftet seg før oss hadde bare med forlovere og gikk i vanlige klær, (gubben hadde arbeidsklær og dama olabukse og en vanlig genser.) De etter oss vvar stivpynta, der var det brudekjole og hele sullamiten. Så man kan gjøre det så enkelt man ønsker selv.
Anonym bruker Skrevet 16. juni 2009 #4 Skrevet 16. juni 2009 Vi giftet oss på tinghuset i Oslo med nærmeste familie og forlovere, vi var vel ca 20 +. Jeg hadde hvit kjole og mannen smoking. De før oss hadde ikke pyntet seg like mye. Før du kan bestille time må du skaffe vigselspapirer fra skatteetaten. Skjemaene dere må fylle ut finner du på skatteetatens hjemmesider. Disse papirene er gyldig i 4 mnd, det betyr at dere kan booke plass inntil 4 måneder frem i tid. Om dere kan gifte dere på en vanlig ukedag er det nok ikke så lang venteliste. Derimot vil jeg tippe at lørdager den nærmeste tiden er ganske fullbooket. Lykke til med evt giftemål!
Minnie Mom Skrevet 16. juni 2009 #5 Skrevet 16. juni 2009 Takk for svar! Tenker det går greit med en fredag også.. )
Minnie Mom Skrevet 16. juni 2009 #6 Skrevet 16. juni 2009 Og der ble anonymiteten borte, men samma det.. :o9
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå