Gå til innhold

Gifte seg enkelt på tinghuset i Oslo?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Noen som har erfaring? Vil gjerne være gift, men ikke gifte meg hvis dere skjønner. Vil ikke ha noe mas rundt bryllupet. Hva med oss og forlovere (med partner) på tinghuset? Og så går vi ut og spiser god middag / tar en fest etterpå. Hvor mye er det vanlig å pynte seg? Er det lang ventetid på tinghuset i Oslo? Noen som vet?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Bra plan!

Føst må dere sende inn papirene (prøvingattest og forlovererklæring, du finner dem på nettet) til folkeregisteret, og så får du bekreftelse derfra etter ca 1-2 uker. Papirene er gyldige i 4 mnd, og tinghuset gir deg ikke time før papirene er i orden. Men da er det fritt fram, tror de har vanlig kontortid hver dag, pluss enkelte lørdager, sjekk linken. Dere får ti min eller et kvarter til rådighet, så om dere velger en hverdag skulle det vel være enkelt å få "bestilt time", sjøl kort tid i forveien. Lørdagene i sommerhalvåret kan kanskje være verre, men det er bare å ringe, de er hjelpsomme og hyggelige på telefonen. Hvis dere skal sette på ringer vil de vite det på forhånd, samme hvis dere ønsker et musikkinnslag, dikt e.l.

http://www.domstol.no/DAtemplates/Article____3986.aspx?epslanguage=NO

På tinghustrappa har jeg sett bruder i alt fra bunad og skikkelig prinsessekjole, til mer moderate hvite kjoler/drakter, og jeg kjenner noen som brukte svart kjole til henne og hvit dress til han. Hyggelig å pynte seg litt og ha et par bilder som minne, det er jo en stor og viktig dag uansett hvordan man velger å feire den, men du kommer nok inn med jeans også. Seremonien er flott og høytidelig, og seremonirommet er fint pyntet. Lykke til!

Hilsen lykkelig gift på tinghuset i forrige uke

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...