Junimams* får oktoberbarn! Skrevet 16. juni 2009 #1 Skrevet 16. juni 2009 http://www.levangeravisa.no/nyheter/siste_nytt/article1242410.ece Jeg vet ikke om jeg skal gråte eller le... det vil si at de har ingen mellomting mellom badekar/akupunktur og epidural. Jeg vil aller helst prøve å unngå epidural, og hadde enorm hjelp av lystgass ved forrige fødsel. Jeg må si at jeg ser fryktelig mørkt på å føde der nå... litt kjipt at dette skjer akkurat nå som jeg har bare noen dager til termin... Ååååååå jeg ble skikkelig depressiv nå! Noen som kan muntre meg opp? har jeg feks mulighet til å dra til Trondheim når fødselen starter? Finnes det virkelig sykehus som ikke tilbyr lystgass ved fødsel??
Groosalugg Skrevet 16. juni 2009 #2 Skrevet 16. juni 2009 Det finnes mange sykehus som ikke tilbyr lystgass. Klart det er synd for de som har lyst til å benytte seg av det, men det må jo være viktigere med sikkerheten og helsen til de ansatte? Tviler på at det er bare og dra til Trondheim, da må det nok være avklart på forhånd vil jeg tro. Mente jeg hørte at lystgass heller ikke blir brukt på st.Olavs jeg?
2flottebarn;) Skrevet 16. juni 2009 #3 Skrevet 16. juni 2009 Er det ikke fritt sykehusvalg da? Jeg fødte i april i Trondheim, fikk lystgass. Skjønner godt at du er fortvila, hatt god hjelp av lystgass på to fødsler nå.
erteposen + 4 Skrevet 16. juni 2009 #4 Skrevet 16. juni 2009 Det har vært snakk om å fjerne lystgass som tilbud i Trondheim, og jeg vil tro at i løpet av få år vil tibudet være borte pga. arbeidsmiljøet til de som jobber der. Kanskje på helt nye sykehus med sykt godt ventilasjonsystem blir det fortsatt beholdt?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå