Gå til innhold

Bare fordi jeg er førstegangs....

Anbefalte innlegg

Skrevet

Skal jeg være nødt til å ta imot hånlige kommentarer fra folk som har født flere ganger???

Traff på ei veninne her om dagen, og hun spurte hvordan jeg hadde det. Jeg sa som sant var at jeg er sliten. Har 3 uker til termin og er på 5 døgnet uten søvn.. HELT uten.. Holder på å bli sprø... (det sa jeg ikke, bare at det var litt tungt akkurst nå)

I tillegg har bekkenløsning gjort at jeg har måttet gi opp min store lidenskap gjennom mange år, mest sansynlig for lang tid framover, og jeg er litt deppa pga det. Dette er noe hun vet om. I tillegg har økonomien vært dårligere enn vanlig, da jeg ikke får tillegg eller overtidslønn når jeg er sykemeldt. Dette er og noe som tar på...

Hun ga meg et hånlig blikk og lo meg rett opp i ansiktet og sa "Synes ikke NOE synd på deg"

Hun mener jeg har hatt et enkelt svangerskap fordi jeg har vært hjemme(sykemelldt pga bekkenplager, noe som har gått ut over psyken min så til de grader) og ikke har vært plaga med kvalme osv...

Hun har selv to barn og mener tydligvis at jeg ikke vet noe om å være sliten og ha det tungt.

Men hvorfor iallverden SPØRRE hvordan jeg har det, da?? Bare for å være slem?

Har ikke jeg lov til å klage siden det er min første?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Haha, høres virkelig ut som en god venninne.. eller ikke :S

Skrevet

Hun hørtes litt teit ut, ja. Heldigvis er vi ikek alle sånn.

Klart du også vet noe om å være sliten selv om du ikke har baby fra før.

Skrevet

er også førstegang (og sistegangs!) og blir mildt sagt jævlig irritert når folk skal fortelle meg hvor fælt DE hadde det osv, eller enda verre, at de var SÅ friske hele tiden og hva jeg syter etter...grr...

Skrevet

Bare ignorer slike kommentarer. Selvfølgelig har du lov å å klage litt, det er tungt å gå gravid, spesielt på slutten.

Skrevet

Jeg har selv en fødsel bak meg, og synes ikke dette var noe ok å si! Å gå sykemeldt er ikke lett, men noe av det værste jeg noen gang har gjort. En føler seg totalt ubrukelig der en går og "vagger".

Ikke ta deg nær av denne komentaren. Prøv å slappe av og sove litt den siste tiden fram mot fødselen. Det er ikke lenge igjen nå, lykke til!

Skrevet

Jeg har vært sykemeldt i to hele svangerskap med bekkenplager, det var nesten det verste jeg har vært med på. Synes oppriktig synd på deg, ikke noe moro på slutten nei. Heldigvis blir det somregel bedre etter fødselen, jeg får mer søvn nå med liten baby i hus enn i svangerskapet. Ikke bry deg om dumme og ignorante kommentarer og masse lykke til med fødsel!:)

Skrevet

Herranherranvakultnick, ja!

Skrevet

Jeg mener at det kanskje mest slitsomt å vansklig når man er førstegangs.. fordi førstegansmødre ikke vet så mye om det å være mor og gå gravid første gangen. Vi må lære å forstå og takle den nye hverdagen, og etterhvert som vi lærer er det så mye enklere å takle.

Jeg trur at neste svangerskap og evt. det nye barnet er enklere av den grunn at jeg har vært igjennom noe liknene og jeg til en viss grad veit hvordan ting foregår. Det vil sikkert være mye slit med flere barn, men da vil jeg i hvertfall ikke være så blank som jeg var med den første^^

Skrevet

Høres ut som "venninna" di ikke eie empati..... :-(

Kan tenke mæ du blir såra over sånne kommentara ja :-/ Å sjøl om du e førstegangs betyr d ikke at du ikke vet ka d e å være sliten!!!

5 daga uten søvn ville gjort de fleste av åss sinnsyk...

Skrevet

>.< SnubleKjeks >.< Har helt rett. Svangerskapet mitt var ikke enklere andre gangen siden jeg var minst like syk da som med første, men tiden etter med baby nr.2 var enklere for da viste jeg hvordan det var med baby i hus. + at andre ungen ikke fikk kolikk som første.

Jeg syns ikke hun var særlig god vennine når hun ikke kan forstå at det er tungt for deg.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...