Gå til innhold

Utdanningsspørsmål... HJELP!!!!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg skal ta 3 fag (håper jeg) som privatist fra høsten av, muligens kveldsskole. Jeg har 3 fra før og skal gå for denne 23/5 års regelen.

Min drøm er å bli dyrepleier, noen som vet hva snittet for å komme inn her er? Og hvordan regner man ut snittet på karakterene sine?

Holder det med 23/5 års regelen på dette studiet?

Jeg har hørt at man får godkjent 1 år hjemme med baby under disse 5 praksisårene, gjelder det 1 år per baby eller 1 år uansett hvor mange man har?

Håper noen kan svare meg..

Ziva

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei. Kan dessverre ikke svare på så mange av spørsmålene dine. Vil tro det er ganske høyt snitt for å komme inn i Norge i og med at det kun er ett utdanningssted og svært lavt inntak hvert år. Det går derimot an å ta utdannelsen bla i Danmark og være tilknyttet en dyreklinikk i praksis mellom hver gang du er på skolen i Danmark. Aner ikke hva du må ha av snitt for å komme inn i Danmark.

Ønsker ikke å kvele drømmen din, men tror du vil bli sjokkert over hvor lite man generelt tjener som dyrepleier. Man må ha mye vakter/turnus for at det skal bli noe å leve av - grunnlønna er som regel veldig lav. Det er snakk om at dyrepleierutdanningen i Norge muligens skal gjøres 3 årig så man får noe som nærmes tilsvarer en bachelor og det kan være at lønnsnivået da øker noe....men enn så lenge ville jeg i hvertfall vurdert nøye om det er noe annet du kunne utdannet deg til.

Hilsen ei som har vært i snakk med en del dyrepleiestudenter

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...