Anonym bruker Skrevet 16. juni 2009 #1 Skrevet 16. juni 2009 Jeg skal ta 3 fag (håper jeg) som privatist fra høsten av, muligens kveldsskole. Jeg har 3 fra før og skal gå for denne 23/5 års regelen. Min drøm er å bli dyrepleier, noen som vet hva snittet for å komme inn her er? Og hvordan regner man ut snittet på karakterene sine? Holder det med 23/5 års regelen på dette studiet? Jeg har hørt at man får godkjent 1 år hjemme med baby under disse 5 praksisårene, gjelder det 1 år per baby eller 1 år uansett hvor mange man har? Håper noen kan svare meg.. Ziva
Anonym bruker Skrevet 16. juni 2009 #2 Skrevet 16. juni 2009 Hei. Kan dessverre ikke svare på så mange av spørsmålene dine. Vil tro det er ganske høyt snitt for å komme inn i Norge i og med at det kun er ett utdanningssted og svært lavt inntak hvert år. Det går derimot an å ta utdannelsen bla i Danmark og være tilknyttet en dyreklinikk i praksis mellom hver gang du er på skolen i Danmark. Aner ikke hva du må ha av snitt for å komme inn i Danmark. Ønsker ikke å kvele drømmen din, men tror du vil bli sjokkert over hvor lite man generelt tjener som dyrepleier. Man må ha mye vakter/turnus for at det skal bli noe å leve av - grunnlønna er som regel veldig lav. Det er snakk om at dyrepleierutdanningen i Norge muligens skal gjøres 3 årig så man får noe som nærmes tilsvarer en bachelor og det kan være at lønnsnivået da øker noe....men enn så lenge ville jeg i hvertfall vurdert nøye om det er noe annet du kunne utdannet deg til. Hilsen ei som har vært i snakk med en del dyrepleiestudenter
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå