Anonym bruker Skrevet 16. juni 2009 #1 Skrevet 16. juni 2009 Har en mann som titt og ofte tar seg en øl eller tre på kvelden på hverdager. Kommer det besøk, eller det er en fotballkamp kan det gjerne bli 4-5 halvlitere. Jeg synes ikke noe om dette og har tatt det opp med han. Han sa han ikke hadde tenkt noe over det, var som å ta seg en brus for ham. Men han har fortsatt, og jeg merker det irriterer meg. I tillegg har han fått en liten "ølmage", noe som ikke bedrer saken, og heller ikke forbedrer sexlivet som har skarantet siden vi fikk vår første for ca 8mnd siden... hehe Er det jeg som overreagerer her? Hva synes dere er greit? (Han er ellers verdens snilleste samboer og pappa da, bare så det er sagt.. )
Gjest Mylian&A.V+2til:-)) Skrevet 16. juni 2009 #2 Skrevet 16. juni 2009 Hvis det er sånn at han MÅ ta seg en-tre øl hver dag er det jo ikke ok. Er det sånn som her(når jeg ikke er gravid) at man kan ta seg en øl eller to på hverdagen, på kvelden hvis man er sliten og det er godt vær, så er det ok. Hvis du føler det ikke er ok så er det gjerne en grunn til det.. Trenger ikkevære hysterisk eller rar for å mislike sånt:)
Anonym bruker Skrevet 16. juni 2009 #3 Skrevet 16. juni 2009 Hva mener du med begrepet *titt og ofte*?
Anonym bruker Skrevet 16. juni 2009 #4 Skrevet 16. juni 2009 Med titt og ofte mener jeg vel med at nå i sommer har det vært nesten hver dag (uansett vær). Og vi har ikke ferie enda. Tror ikke det er sånn at han MÅ ha øl, bare at han synes det er veldig godt...håper iallefall det. Men skjønner ikke han skal drikke det så ofte fordet..
Anonym bruker Skrevet 16. juni 2009 #5 Skrevet 16. juni 2009 jeg har ikke godtatt øl flere dager i uken. er ikke bra å tilføre kroppen alkohol hver dag - og ikke bra holdning heller. det er ingenting feil med å ta seg noen øl eller et par glass vin en dag i uka i mine øyne. jeg har også kommet til å tenkt på hvis noe skjer at man må på legevakt e.l at man ikke er kjørbar + at man ofte sover tyngre etter noen øl og kanskje ikke er like oppmerksom mot barna.. kanskje jeg som er gammeldags i dette synet, men sett litt krav til han!
Anonym bruker Skrevet 16. juni 2009 #6 Skrevet 16. juni 2009 IKKE greit. Tenk om noe skjer, og han MÅ kjøre noe sted? still krav til ham, regelmessig drikking som det der minner litt for mye om begynnende alkoholisme...
Anonym bruker Skrevet 16. juni 2009 #7 Skrevet 16. juni 2009 Akkurat det jeg også tenker. Takk for svar! Skal ta meg en til prat med ham (med mindre alle andre her er uenige med oss..hehe). Tror det går greit, han er heldigvis lett å ta opp ting med (bare han ikke er veldig uenig s!... )
Anonym bruker Skrevet 16. juni 2009 #8 Skrevet 16. juni 2009 Jeg tar meg en øl og to titt og ofte selv. Spesielt på sommeren når det er sol ute. To ting som passer godt sammen, og det har ingenting med at jeg må ha det. Kan han ikke bare kose seg, da? Pietistnorge.
Anonym bruker Skrevet 16. juni 2009 #9 Skrevet 16. juni 2009 Her i huset er det ikke regel på at øl/vin er forbeholdt helga. Det er fordi jeg hater helge"fyll", hvis man skal drikke alkohol skal det være for å kose seg, ikke for å bli full osv.. Min samboer har ved noen anledninger blitt full og jeg gidder ikke være "mamma" for han i tillegg til ungene. han kan gjerne ta en øl eller to så lenge ungene er friske (i utgangspunktet) og han holder seg til et par stk (som oftest flaskeøl her i huset) Ser heller ikke no galt i å dele en flaske vin over en god middag/grillmiddag midt i uka. Jeg er oppfatningen, alt kan nytes, bare det er med måte. Ingenting skal være forbeholdt helgen, ikke typisk lørdagsgodt til ungene eller typisk helepilsen til voksne. Det gjør at man får et krampeaktig forhold til helgen og alkohol eller snop. Ziva
Litjmora Skrevet 16. juni 2009 #10 Skrevet 16. juni 2009 Du får kjøpe alkoholfritt øl neste gang dere er og handler da, hvis der er øl-smaken og ikke alkoholen han vil ha.
Anonym bruker Skrevet 16. juni 2009 #11 Skrevet 16. juni 2009 Jeg har også en sånn mann... Forhistorien hans er 6 øl på en vanlig hverdag - som regel hver kveld hele uka.. Hadde han lite penger, så kjøpte han øl, og spiste bare nudler eller tørre knekkebrød... MEN - etter at vi ble sammen, så sa jeg klart ifra at jeg ikke likte det, og han trappet ned.. I begynnelsen når vi var gift ble det mye kos om kveldene og da ble det fort et par øl - og da også på meg. Tilslutt måtte jeg sette ned foten, det ble for mye. Så nå er det kun i helgene - eller 1 kanskje 2 hvis det er en fotballkamp. Han ser det selv nå også at det var for mye, og er enig med meg Men det er sånn at det ikke kan være øl i kjøleskapet med mindre det er helg - for da drikkes det opp. Målet hans er å komme så langt at det kan stå øl i kjøleskapet, men at han går forbi Må legge til at onkelen er alkoholiker og bestefaren også har et problem.. Så han har liksom arvet "kulturen".
Anonym bruker Skrevet 16. juni 2009 #12 Skrevet 16. juni 2009 Jeg har en pappa som begynte sånn.. Nå er han 52 år og drikker øl hver eneste dag! 2-3 stykker. Han er alkoholiker. Han blir ikke alltid full, men det skjer oftere og oftere for hver år. Man trenger ikke bli full hver gang for å være alkoholliker! Nå på 17 mai, hadde han vært aleine hjemme i 2 timer. Jeg og sønnen min var på besøk, vi var å så barnetoget. Når vi kom hjem igjen var han full.. Hvis min mamma hadde tatt tak i dette og stått på sitt fra første stund så hadde det ikke gått utover barna hennes og barnebarna.. Jeg mener ikke at alle som tar en øl hver dag i sommer, blir som min pappa, men det er ikke sunt å drikke hver dag, det blir en vane og så kan fort bli avhengi uten at man skjønner det selv. Stå på ditt! Hvis det plager deg så skal han respektere det og drikke sjeldnere og mindre!
Reveenka Skrevet 16. juni 2009 #13 Skrevet 16. juni 2009 Så det er din mors feil og ansvar at han drikker!? Ta deg sammen, og plasser skylda der den hører hjemme - hos faren din!!! Det eneste ansvaret man har hvis man har barn med en alkoholiker, er å ta barna og reise. Og til HI: om man kan drikke eller ikke på hverdager - det er vel ikke ukedagen som teller, men hyppigheten og mengden?
Anonym bruker Skrevet 16. juni 2009 #14 Skrevet 16. juni 2009 Min mamma har verken gjort den ene eller andre.. Jeg mener ikke at det er hennes feil at han drikker, men hun har aldri sagt imot han og at hun ikke syns det er greit. Ikke tok hun med seg barna og reiste heller.. Jeg reiste når jeg var 17 år.. Jeg tok også med meg sønnen min og reiste hjem på 17 mai. Det handler om å si hva man mener og stå på sitt. Noe min mor aldri klarte. Hun godtok det.. Det vil aldri jeg gjøre.
Anonym bruker Skrevet 16. juni 2009 #15 Skrevet 16. juni 2009 Får ta en runde med meg selv og virkelig få det klart for meg om det er snakk om bare litt kos i hverdagen, eller om det kanskje har blitt litt for mye av det gode... Tusen takk for alle svar! Godt å få innspill utenfra, jeg kan av og til bli litt ensporet i tankegangen og ender opp med det værste skrekkscenarioet i hodet.. :S
MrsMilla Skrevet 16. juni 2009 #16 Skrevet 16. juni 2009 Synes det blir litt i overkant - høres ut som mengdene blir litt store hvis dette skjer hele tida. Ser intet problem med en øl på en hverdag, absolutt ikke, gjør det selv jeg! Men ikke tre eller fem hver dag... Men deler gjerne en liten øl med min kjære til maten eller noe. Eller tar et glass vin utpå kvelden. Litt mindre nå når jeg ammer...hehe. Dessuten klarer ikke kroppen min alkohol hver dag uansett, selv om det bare er et glass. Da blir jeg bare og legge på meg og få null energi. Og det er kanskje problemet hos dere også? Ja, også er det jo faktisk ganske dyrt.... Alt med måte!
Anonym bruker Skrevet 16. juni 2009 #17 Skrevet 16. juni 2009 På sommern kan jeg ta meg en øl eller en baileys nesten hver kveld. For å kose meg. Ser ikke noe galt i det. Både jeg og mannen har et sunt forhold til alkohol. Her har det aldri vært ned dysset når en vil ta seg en øl. Så derfor bryr heller ikke barna våre seg om pappa eller mamma tar seg en øl til grillmaten eller til middag. Fælt til hysteri på dere
Anonym bruker Skrevet 16. juni 2009 #18 Skrevet 16. juni 2009 Hos oss hadde det vært en belastning på familie økonomien. Men om en har råd til det så hadde jeg ikke protestert sån særlig. Men to bokser er 50,- og blir det tre eller fire er en jo oppe i en hundrelapp. 50x30 = 1500,-/mnd om en regner et snitt på to om dagen. Og det bare i øl, og det er jo en del.
Anonym bruker Skrevet 16. juni 2009 #19 Skrevet 16. juni 2009 så lenge at man ikkje må ha øl hver kveld så ser jeg ingen problem med å drikke øl.¨ min samboer gjør d samme som din tar seg en øl gjerne hver kveld. synes han fortjener å kose seg hvis det er det han ønsker. gidder ikke detaljstyre mannen min. han er voksen å ser selv.
Anonym bruker Skrevet 16. juni 2009 #20 Skrevet 16. juni 2009 Å ta seg en pils iblant i uka ser jeg ikke på som et problem i det hele tatt, så lenge han ikke MÅ ha såklart. Det er jo helt vanlig sydover å ta seg en øl til maten eller etter jobb uavhengig av hvilken dag det er. Tror det er mye sunnere enn den fæle krampedrikkinga vi har i helgene.
Gjest Skrevet 16. juni 2009 #21 Skrevet 16. juni 2009 Hvis det er greit å drikke øl i helga så er det også greit i ukedagene.
Anonym bruker Skrevet 16. juni 2009 #22 Skrevet 16. juni 2009 Stakkars mann! Klart det er greit hvis han ikke blir full. Om han drikker på lørdag eller onsdag er vel et fett. Hvis han har problemer med å la det være er en annen sak, men han høres ikke ut som en alkoholiker på meg. Mange hysteriske folk der ute som har vokst opp med lørdagsfyll som mal. Da er det faktisk bedre å drikke litt mindre og fordele det litt.
Anonym bruker Skrevet 16. juni 2009 #23 Skrevet 16. juni 2009 Min samboer kan gjerne ta seg 1-2 halvlitere i kveldingen på ukedagene av og til, uten at det bekymrer meg. Han drikker like gjerne en halvliter alkoholfritt øl som vanlig øl - det spiller ingen rolle for ham. Han har selv en far som er alkoholiker, og er derfor ganske bevisst på sitt eget forbruk. Jeg syns ikke du overreagerer, men kjøp Munkholm e.l. neste gang dere handler - han MÅ jo ikke ha alkohol hver eneste kveld.
babygullz <3 vilde Skrevet 16. juni 2009 #24 Skrevet 16. juni 2009 Hm...så lenge han ikke blir påvirket av alkoholen, og bare drikker en eller to skjønner jeg ikke problemet. Heller ikke det med ølvomma... det er sikkert usexy, men det er hans kropp, vel? tipper du lite ville likt om han klaget på den slappe rumpa di, eller noe sånn i den kategorien...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå