Gå til innhold

Merkeklær til 7 åring?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Ville dere kjøpt merkeklær til en 7 åring?

Tenker på merker som DC, WESC og Billabong

Gutta har blitt så opptatt av disse merkene, de er jo sååå kule.. ;)

Jeg og kona syns at dette er litt dyrt da. 400,- for en t-skjorte er vel litt i meste laget. Vi har jo tross alt fire unger+ oss selv å forsørge, og vi tjener jo ikke så fantastisk mye heller.

Men en gang i blandt er det vel greit at de får slike klær, eller?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Mulig jeg er kjip nå men syntes det bare er tull at man skal kjøpe så dyre merkeklær til en 7-åring.

De vokser jo etter å ha brukt det (litt overdrevet) en gang, men du skjønner hva jeg mener.

Selv har jeg en 7 åring og jeg har pr.dags aldri kjøpt noe merkeklær av slike merker som du skriver...og han blir ikke mobbet eller at det er noe han spør etter.

Skrevet

Nei jeg kjøper ikke det men så spør ikke mine barn etter slike merker heller da, men jeg synes det er unødvendig når dem er små. Mine har jo addidas joggedresser da men det kan man jo få kjøpt billig.

Skrevet

Nei jeg hadde nok ikke kjøpt merkeklær til slik pris til barn. Ikke spør de etter det heller. Men det henner jo at jeg kjøper dyre klær til dem, selv om det er billigere alternativer og få fatt i. Men jeg kjøper dem pga god kvalitet og også litt for utseende. så av og til kan dere vel kjøpe det uten at det gjør noe, om dere har penger til det. Men de kan jo også ønske seg slike klær til bursdager etterhvert om det er noe de setter pris på. Og også jobbe og spare penger selv? Det må barna gjøre her i huset om det er noe de har lyst på.

Skrevet

Nei, synes ikke barn skal ha merkeklær. Det er nok kjøpepress i samfunnet fra før og vi "trenger" ikke mer. Det er en del familier som ikke har råd til å la ungene ha fritidsaktiviteter, ikke har råd til sfo eller middag hver dag. Jeg synes vi skal ta mer hensyn til folk med dårlig råd og det kan man bl.a gjøre ved å ikke gjøre barna opptatt av ytre ting som merkeklær. Det kommer tidsnok av seg selv.

Jeg synes ikke det handler om hva man selv har råd til, men hvilke verdier man ønsker å formidle til barna sine. Det er ikke "nødvendig" med merkeklær.

Skrevet

Økonomien ville ikke hindret det hos oss, men svaret er nei! Ingen, verken barn eller voksne her kjøper "kule merker". Aldri! Moteslaver er vi desidert ikke selv, og det skal heller ikke barna læres opp til, tvert i mot! Vi kan gjerne kjøpe dyrt tøy, men bare dersom det har "skreddermessige kvaliteter" som gjør at det blir rimelig tøy i lengden. Og det er sjelden og aldri aktuelt med "varig" tøy for en 7-åring, om man ikke har noen som kan arve tøyet.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...