Gå til innhold

Brøstpumpe? Hvor mye kler?


Hege89

Anbefalte innlegg

Jeg lurer på så masse! Men jeg kan jo begynne med å spørre dere andregangs fødende (eller flere) om dere hadde brøstpumpe med de andre barna? For jeg har lest litt om dette for jeg suns at en brøstpumpe koster jo litt, å er den virkelig så nødvendig? Om man har problemer så kan man jo kjøpe en brøst pumpe da, eller?

Noen av mine venner som har barn sier "Joo du må ha pumpe!" mens andre sier "Du får lånt det på helsestationen" mens noen andre sier "Man trenger ikke det i hele tatt om allt går som det ska!" Så er det virkelig så nødvendig som alle sider på nette skal ha det til?=)

 

Å en ting til, hvor mye kler kjøper dere før bebin er kommet? Akkuratt nå har jeg ikke kjøpt mye i hele tatt! Jeg har kjøpt 5-6 bodyer, 2 nattdrakter, noen strømpebukser å litt anna smått så som sokker. ALLE jeg prater med sier "Man trenger nesten ikke å kjøpe de minste klærene i hele tatt for det får man så mye av når man ligger på sykehuset å tiden etter at det er helt sykt" å at det blir unødvendig for at man rekker ikke å bruke allt! Jeg har en sparkedrakt og å kommer til å kjøpe minimum en til (helt sikkert 3 vertfall!)

Men hvor mye sunes dere man skal vente med? Vi arver ganske mye å fra tanter å onkler med barn å min søster har en datter å som er 4 nå så der er det å ganske mye, hvor mye skal man kjøpe?

Kanske det er smartere å legge unda ca 1000-1500 kr sånn at om man nå ikke skulle få noe så kan man dra ut å kjøpe, eller sende noen andre (som samboer=P) etter fødselen? Hva suns dere?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Brystpumpe selger de på de fleste apoteker. Avent har en helt fin manuell pumpe. Brukt en sånn med begge mine forrige to gutter.

 

Helt i førsten blir det ganske mye bryst spreng, men dette gir seg litt etterhvert. Ellers så trenger du i grunn ikke slik pumpe før du evt får en brystbetennelse eller skal pumpe litt for å ha barnevakt til babyen.

 

Noen får aldri brukt for den. Men tror nok du helt fint kan kjøpe om du trenger det etterhvert.

 

Litt av kosen er jo å shoppe litt klær til babyen etter at du har født :) Tro du har så det holder i starten. Også er det jo litt fint å se ann str på babyen også. Så ville lagt av litt til kose shoppingetterpå.

 

Jeg vet hvertfall at med førstemann ble det så mye klær at , når nr 2 kom hang det enda prislapp på enkelte småklær vi aldri fikk brukt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei,

Jeg kjøpte faktisk brystpumpe før jeg fikk storesøster, men jeg fikk aldri egentlig bruk for den. Vet faktisk ikke hvor den er blitt av en gang. Hadde bruk for brystpumpe én gang da datteren min var med pappaen på helgetur, men da leide jeg en på babyshop - og den var utrolig mye bedre enn den jeg hadde (Avent). Så ikke kjøp før du vet at du trenger den. :-)

 

Ellers tror jeg du tenker lurt om tøy. De vokser uansett så fort ut av klærne i starten at det er dumt å kjøpe mer enn nødvendig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hei,

jeg ville også holdt an nå å ventet til den lille har kommet og se ann...til min 1.brukte jeg ikke str 50..og hun var ikke større enn 3500g. En ser også litt etter hvert hva som er anvendelig..Å det er jo så gøy å gå å shoppe når den lille er der og du vet hva som vil passe:)

 

Pumpe kjøpte jeg etter hvert men brukte det lite..en håndpumpe fra avent, men det ble etterhvert nan da det ble lite med min melk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg må si jeg var veldig glad jeg hadde brystpumpe med førstemann. Jeg fikk nemlig brystbetennelse en uke etter fødselen og ble utrolig glad i den pumpa da... og at den var elektrisk (ellers hadde jeg nok pådratt meg senebetennelse i håndleddet ..). Nå var det rettnok nyttårshelga det da, og ikke mulig å løpe i butikken å få kjøpt.

 

Jeg kjøpte pumpa på finn.no til halv pris.

Vil anbefale å ha en på lur jeg da;-)

 

Kan være veldig kjekt senere også, om du f.eks. vil ut en tur på på byen eller no, og kan pumpe litt i forkant så babisen kan kose seg med når du er ute.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ps. å låne pumpe er iallefall veldig dyrt her jeg bor, så det ble uaktuelt for min del.Du kan jo høre med helsestasjonen der du bor. Sikkert veldig varierende priser ute og går.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...