Cat.68 Skrevet 15. juni 2009 #1 Skrevet 15. juni 2009 Altså når du først fått det. Skadet foten min for ca 1 mnd siden og har derfor ikke fått trent pga vondt og hevelse. Men så fant jeg ut at jeg måtte teste foten og la ut på en liten joggetur. Foten holdt den, den ble hverken bedre eller dårligere men en kropp som ikke fått trent på 1 mnd er det verre med. Har en satans treningsverk i lårene. Noen gode tips isteden for å ta smertestillende
Anonym bruker Skrevet 15. juni 2009 #2 Skrevet 15. juni 2009 Begynne roligere? Men det er kanskje litt sent nå
Anonym bruker Skrevet 15. juni 2009 #3 Skrevet 15. juni 2009 En varm dusj hjelper på det meste. Men snakker du om gangsperre eller en annen form for verk?
Cat.68 Skrevet 15. juni 2009 Forfatter #4 Skrevet 15. juni 2009 Nei det er helt vanlig treningsverk, det er vondt i musklene i lårene da spesielt.. Til deg anonym over her, vanskelig å ta det med ro da jeg er meldt opp å springe på St Olavsloppet først på Juli. Må jo få trent (
Cat.68 Skrevet 15. juni 2009 Forfatter #6 Skrevet 15. juni 2009 Ja det er vel det enkleste. Syntes jeg fikk tøyet godt ut men det syntes visst ikke musklene hehe. Søren så fort man stivner til når man ikke fått trent på en stund.
Anonym bruker Skrevet 15. juni 2009 #7 Skrevet 15. juni 2009 Varm opp og trapp ned etter økten. Det hjelper iallefall hos meg.
Anonym bruker Skrevet 16. juni 2009 #8 Skrevet 16. juni 2009 Nyt det. Og kjenn på hvor godt det er og være i gang igjen ) Også MÅ du ta en hviledag eller to nå....VIktig når du er i opptrening, men treningsstølhet er tegn på at du har presset musklene dine ut over det "Normale" og at treninga virker... Personlig synes jeg det er deilig å være stiv og støl når jeg VET det er av ei treningsøkt. Men det skjer ikke HVER gagn..Trener nesten hver dag, men sjelden jeg tar i så mye at jeg får vondt..Latskap kombinert med at man er i litt god form (fohåpentligvis)
Anonym bruker Skrevet 16. juni 2009 #9 Skrevet 16. juni 2009 Jeg ville også varmet forsiktig opp og trappet ned, evt tøyd forsiktig. Men det går nok ikke over på et blaff;) Men for å unngå det i fortsettelsen er det lurt å trappe ned etter hver økt. Jogg rolig og lett, eller sykle, et sted hvor det er flett eller nedoverbakke. Det som forårsaker treningsverken er melkesyre i musklene, hvis du avslutter med melkesyre blir du støl og verkende. Oppretthold blodsirkulasjonen etter melkesyreøkta så musklene igjen får oksygen, så forebygger du en del av dette. ( mulig teorien ikke stemmer helt, men dette er mitt bilde av hva som skjer. I hvert fall hjelper det!)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå