Gå til innhold

Hei:) Er det noen her som har flyskrekk?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er ikke gravid for øyeblikket og skal til Canada om 4 uker og gruer meg ihjel til flyturen,den ødelegger all gleden med reisen skal fly fra oslo til Amsterdam og fra Amsterdam til Toronto og den mellomlandngen liker jeg ikke for jeg hater take off det er helt grusomt,skal få valium av legen og orker ikke fly uten,jeg og samboeren min flydde til New York for 5 år siden og kunne ikke ta noe beroliggende pga jeg var 5uker på vei med nr2 og satt med dødsangst i 10 timer.

Noen her som har tatt valium før? Hvordan oppleves det visst jeg kan spørre så dumt.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ja, jeg har... og valium er det eneste som har hjulpet meg. Har prøvd å ta en drink, men det hjalp ikke i det hele tatt!!

Jeg er ganske bra nå, og kan fly uten valium. Jeg "kurerte" flyskrekken min ved å fly ofte (ca. en gang i mnd.) og ta valium. Etter ca. 10 flyvninger ble jeg på en måte vant til å fly.. Nesten som å sette seg på toget.

Tok valium på gaten (synes den virker ganske raskt).. Er fortsatt litt redd under take-off, men angsten er borte.. Jeg holder "nabopassasjeren" i hånden og sørger for å snakke mye.. Jo mer "naboen" skravler jo desto bedre.. En hand og holde i er alltid bra :-) Masse lykke til!!

Skrevet

Jeg var kjemperedd for å fly, men fløy en hel masse i en periode selv om jeg var sikker på at jeg skulle dø. Jeg svettet og kastet opp, men det ble faktisk helt borte her også. Vival var som sukkertøy, virket overhode ikke.

Skrevet

Godt å høre at jeg ikke er alene om det.

Jeg håper bare ikke den tabl gjør meg uklar i hode,for flyplassen i Amsterdam er et mareritt.

Jeg må vel utelukke all alkohol under flyturen da,sikkert ikke lurt og ta det da.

Jeg flyr veldig sjelden dette er 4 gangen jeg flyr i mitt liv,har i tillegg høydeskrekk derfor syns jeg det er ekkelt å være så høyt oppi lufta

Når flyet har landet tror jeg at jeg har fått livet i gave og priser meg lykkelig for at jeg ovelevde denne gangen også.

Kaldvetter og stivner til is med en gang jeg har satt meg i et flysete.

Skrevet

Jeg fikk flyskrekk etter å ha født min første datter og det var svært ubehagelig. Var ikke klar over at jeg hadde fått det før flyet tok av og jeg satt der med min 2 mnd gamle datter på fanget og begynte å hyperventilere. En helt grusom opplevelse. Etter den hendelsen fikk jeg beroligende tabletter til hver flyreise (reiste og reiser mye med fly).

Så ble jeg gravid med nr 2 (fem år etter) og flyskrekken "forsvant". Jeg var redd for å fly og følte sterk ubehag, men jeg sluttet å hyperventilere og greide å slappe litt av inni mellom. Merket at opp- og nedstigning var verst og for meg har det hjulpet å sitte ved siden av vindu. Så lenge jeg ser ut av vinduet beroliger det meg litt...

Kom hjem fra en ferie for tre dager siden, med lengere flyreise. Og flygningen tilbake var HELT grusom. Var en del risting og jeg fikk skikkelig skrekk igjen. Holdt på å svime av flere ganger og bestemte meg for at dette var siste flytur ever. Hehe.. har roet meg ned nå så det blir ny flytur om 2 uker, men IKKE uten beroligende.

Min erfaring med beroligende er at de fungerer med en gang, så du må ikke ta de en halvtime før hvis du ikke ønsker det. Kan ha de med deg og ta de når du føler at du virkelig trenger de (kommer jo litt an på tablettene da, men valium feks). Jeg ble veldig avslappet og sovnet som oftest på flyreisen, eller nestensov. Disse gjorde at jeg slappet av. Jeg anbefaler deg virkelig å ta slike i stede for å sitte med angst i flere timer og bli helt utslitt av det.

God tur.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...