*Timulia* Skrevet 15. juni 2009 #1 Skrevet 15. juni 2009 Jeg vet at jeg bare får for noen av ukene i permisjon (er det ikke 12?), men får dette likevel ikke til å stemme: JObbet frem til slutten av mars i fjor (100%), så gikk jeg ut i svangerskapsperm. Det betyr jo at jeg jobbet nesten 3 mnd, og det skal jeg da ha feriepenger for? Tjener ca 300.000 i året, det blir ca 25000 i mnd. Altså burde jeg jo fått over 8000 i feriepenger bare for de tre mnd? Og så for de 12 ukene i tillegg? Hvorfor har jeg da fått 2700,-????
Gjest Sekretøsa Skrevet 15. juni 2009 #2 Skrevet 15. juni 2009 Du skal ha feriepenger for det du jobba frem til mars, ja. Pluss at du skal ha for 12 uker fra nav (om du får permpenger rett fra dem da)
Arb.ledig husmor Skrevet 15. juni 2009 #3 Skrevet 15. juni 2009 Du har ingen lønnsslipp eller noe da? Står jo der ka de rekne ut feriepengergrunnlaget for...
Tante Gustava Skrevet 15. juni 2009 #5 Skrevet 15. juni 2009 Kan grunnen være at du rett og slett ikke har fått utbetalt fra arbeidsgiver ennå? For de 3 månedene før perm skal det jo utbetales fra arb.giver, mens nav betaler for de 12 ukene i perm. Så du vil nok få det som to innbetalinger med forskjellig avsender på kontoen din.
___ Skrevet 15. juni 2009 #6 Skrevet 15. juni 2009 Ta frem årsoppgavene dine. Du skal ha fått en fra arbeidsgiver og en fra NAV. Der står feriepengegrunnlaget ditt for hele året. Husk at du ikke får feriepenger av feriepenger. Hvem har du fått de 2700,- fra? Arbeidsgiver skal betale for den lønnen de betalte ut i 2008 og NAV for det du fikk fra dem. Har du tatt ut ferie før i år, for eksempel mens far tok fedrekvoten? Da har du sansynligvis også fått en del av feriepengene dine da.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå