Gå til innhold

Våknet i en dam av blod i dag tidlig...

Anbefalte innlegg

Skrevet

er i uke 16, og ringte legevakta. Fikk etterhvert komme på ul og der stod alt bra til, men jeg hadde forliggende morkake og nesten ingen åpning mellom livmormunnen og morkaka. Flere som har det og hvordan er det med blødninger til dere? blør litt enda også jeg... og har litt vondt i magen.. håper det gir seg snart.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Uff, så skremmende!! Bra det gikk bra. Du kommer helt sikkert til å blir fulgt opp ektra for å se hvordan morkaka vokser. Hvis den ikke vokser oppover og lenger fra åpningen, må du ta keisersnitt. Men riing og hør med jordmor om du er usikker. Og hvis det ikke stopper å blø helt ville jeg ringt til føden imorra, de har ofte mer peiling enn legevakta og tar deg mer alvorlig. Lykke til!

Skrevet

Hei!

De beste rådene får du sikkert av legene på ditt sykehus. Hva sier de om sengeleie etc?

Søsteren min hadde det samme problemet. Begynte å blø kraftig i uke 24 tror jeg det var. Kom inn til sykehuset og måtte ha sengeleie (på sykehuset) resten av svangerskapet. Hun fikk kortisonsprøyter i uke 25 eller 26 og fødte i uke 30, tror jeg det var. Alt gikk veldig bra med babyen.

Mener ikke å skremme deg på noen måte, men vil råde deg til å få skikkelig informasjon om hvordan du bør forholde deg til dette.

Det er mulig at morkaken til min søster lå nærmere enn det din gjør, så det er jo ikke sikkert at du bør ha sengeleie. Men det er viktig at du får et utdannet svar på om du bør ha sengeleie eller om det er ok for deg å være i aktivitet.

Lykke til. Håper du får god hjelp på det sykehuset du tilhører:-)

Skrevet

Her jeg bor er legevakta på sykehuset. Jeg ble undersøkt oppe på føden. Jeg fikk beskjed om å ta det med ro, ikke ha sex, ikke løfte tungt også ble jeg sykmeldt fra den ene jobben min. Jobber som avløser i fjøs, og det ble for tungt sa legen. Foreløpig sykmeldt i 2 uker, men blødde jeg fortsatt, ble jeg sykmeldt lengre. Måtte kjenne formen litt an selv. På ordinær ul i juli skal de se om morkaken har flyttet på seg. Håper den gjør det, og at jeg slutter å blø... men jeg skal uansett søke om keisersnitt p.g.a forrige fødsel der ungen ble sittende fast....

Skrevet

Hei

Jeg har også hatt kraftige blødninger pga morkakas plassering. Den ligger helt nede, og kan lett komme blødninger ved tunge løft, sex, osv. Er 60 % sykemeldt og må ta livet med ro. Alt står bra til med babyen, og de mener det vil gå helt fint. Har fått ekstra oppfølgning i forhold til flere ultralyder for å se om den flytter seg. På sykehuset fikk jeg beskjed om at dette ikke skulle være farlig for barnet, men man blir jo redd. Jordmor sa også at den vanligvis vokser oppover etter hvert. Vi får bare slappe av jenter og stresse minst mulig. Lykke til : )

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...