Anonym bruker Skrevet 15. juni 2009 #1 Skrevet 15. juni 2009 Jeg har en 12 dager gammel jente som er mitt første barn, så alt er så ukjent for meg. Nå sitter jeg her med henne klistret til brystet, og kjenner at pannen og nakken hennes er kald og klam. Det er ikke kaldt i stuen, heller litt for varmt for meg faktisk. Kan hun bare være litt varm? Men hvorfor er hun kald da i så fall? Eller kan hun være syk? Har vært så dum at jeg ikke har skaffet meg termometer ennå..
Anonym bruker Skrevet 15. juni 2009 #2 Skrevet 15. juni 2009 Hei, har selv vært førstegangsmor og skjønner at det er mye du lurer på. Ring legevakten og forklar dem akkurat det du skriver her så får du et skikkelig svar fra folk med ekspertise. Det er bedre å ringe en gang for mye enn en gang for lite. Men små babyer er ofte slik. Det meste av varmen de produserer går til å varme de indre organene, så f.eks. fingre og tær kan være veldig kalde. Men for at du skal få ro med deg selv så ring.
Anonym bruker Skrevet 15. juni 2009 #3 Skrevet 15. juni 2009 Tusen takk for svar Du har helt rett i at det er bedre å ringe en gang for mye enn en gang for lite, så det gjør jeg..!
Anonym bruker Skrevet 15. juni 2009 #4 Skrevet 15. juni 2009 Små babyer klarer ikke regulerere varmen som oss. Derfor blir de ofte fortere kalde og varme. Er du usikker kontakt lege Mvh Intensivsykepleier Anonym
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå