Gå til innhold

ALLE SOM HAR VERT PÅ UL RUNDT UKE 12

Anbefalte innlegg

Skrevet

Det sies at man ikke kan se kjønn før senere i svangerskapet. legen sier at alle ser ut som gutter på denne tiden. På UL har både jeg og en vennine sett en skikkelig tut der nede rundt uke 12 denne gangen. Lurer derfor på om noen har erfaring med at det faktisk er mulig å se kjønn så tidlig??

Noen som har sett "understellet" så tidlig å senere sett at det stemmte?? feks, noen som har sett ut som jente på denne tiden (legen sier jo at alle ser ut som gutter da)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Gynekologen min sa det ikke var noe å tenke på en gang, siden kjønnsorganene er såpass like så tidlig. Hun mente det ville være på det nærmeste ren gjetning. En annen gyn vi hadde ultralyd hos i uke fjorten kunne heller ikke avgjøre kjønn, selv om hun mente muligheten var der rundt den tid, men ikke hos alle.

Skrevet

Jeg var på UL i uke 11+6, hun som tok ultralyden var ganske så sikker på at det var en liten gutt der inne. Jeg fikk tilogmed et bilde med pil på tuten....

Skal på ny UL om litt over 1 uke så da blir det spennende å se om dette stemmer eller ikke.

Skrevet

du må oppdatere meg da bomsideisi:D

Skrevet

Det skal jeg gjøre :-)

Skrevet

jeg var også på tidlig ul da jeg var 11+5(eller egentlig 12+4)

jordmor sa det kunne se ut som en jente siden jeg sa at magefølelsen min sa jente. Men de pleide ikke å opplyse om kjønn så tidlig.

og ul idag viste at det var en jente:)

Skrevet

har du UL bilede av kjønnet?? Spennende å se om jeg faktisk får gutt da:D

Skrevet

Hei. Jeg var på UL 12 uker. Hun som utførte UL sa først at hun så jente, men så ombestemte hun seg da hun så noe som lignet på tut. Oj, sa hun jeg antar at det er 50-50% sjanse for gutt/jente ;-)

Jeg får svaret i slutten av uka her :-)

Skrevet

Ja jeg fikk med UL-bilde av kjønnet + mange andre bilder da :-)

Men jordmor viste meg bilde og pilen hun hadde satt for å vise tuten, hun sa at hun ikke kunne være 100% sikker, men hadde sett tut flere ganger på denne UL og var egentlig veldig sikker... Veldig spent på om dette stemmer.

Gjest Mylian&A.V+2til:-))
Skrevet

Det er jo litt tidilg, ogalltid noe som stikker ut i starten. Er jo lett å se feil.:-)

Skrevet

Vi var på UL i uke 12, og legen mente da at vi ventet en gutt.

Har hatt 2 UL etterpå, med 2 forskjellige leger - og begge sier de er sikre på at vi venter en jente:=)

Skrevet

var på ultralyd i uke 12 og da sa legen at hun trodde det var en gutt, i uke 19 viste det seg at det var en liten jente:)

Skrevet

Var på ul i uke 11+3, og legen mente han så et tut, han syntes til og med han hadde fått sett fra veldig bra vinkel og alt. Men på ordinær UL i går viste det seg at det var en jente, og jordmoren på UL sa at det faktisk ikke går å si med sikkerhet i uke 11-12 hva kjønnet er. Det kan jo selvfølgelig stemme, men da er det kanskje litt mer tilfeldig ;)

Er jo koselig uansett hva det blir da;)

Skrevet

Var på ul hos spesialist i uke 12 og han kunne ikke se hvilket kjønn det var. Han mente det var for tidlig. Så var vi tilbake igjen i uke 16 og da så vi klart og tydelig at det var en gutt!

• 2 uker senere...
Skrevet

Var på UL igjen i uke 15+ 5, legen som tok UL var veldig sikker på at det var en gutt (jeg fortalte ikke hva de så sist).

Det var jeg som fortalte at jeg hadde fått vite kjønn i uke 11+5. De så klart og tydelig gutt da også, fikk tilogmed bilde av tissen.

Skrevet

Både jenter og gutter har en liten tut på denne tiden. Denne tuten blir endten større og blir en penis, eller den blir mindre og blir en klitoris.

Jeg var på ul i går. Jeg er mellom 12 og 13 uker på vei og legen sa at han trodde det var jente fordi han trodde han klarte se kjønnsleppene. Men(!) det er egentlig altfor tidlig, så jeg kjøper ikke et plagg før jeg har vært på en ul til. Jeg er fult klar over at det kan vise seg å være en gutt likevel.

Uansett blir jeg like glad:)

Skrevet

Var på ultralyd i uke 12 pga blødning da den dumme legen som undersøkte meg sa uten at jeg egentlig ville vite det at det var en gutt,noe jeg da selvfølgelig trodde på...helt til jeg kom til ordinær ul da jordmor sa det var jente og spurte meg om hvem dette var som sa det var gutt,siden dette var alt fortidlig og si...hun ble kjempe sint og skulle ta det videre.. Håpløst!!!! vet ikke hva jeg skal tro,men er jo mer sannsynlg at de ser det bedre i 19 uke!!

Skrevet

Jeg var på UL 11+3 og jordmor sa at det var alt for tidlig å kunne tyde kjønn. Hun sa at organer etc var begynt å danne seg, men siden det er så smått da jeg var der så er det så vanskelig å kunne se forskjell. Derfor ønsket hun ikke å fokusere på det og at vi heller fikk vente til ordinær UL i uke 18 for å få svar (forhåpentligvis) :)

Skrevet

Hei.

Det er ei jente i magen min :-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...