Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg begynner å bli lei..Har mistet to ganger i fjor (juli og november). Har prøvd å bli gravid igjen siden desember, men det går ikke. Fikk nettopp mensen igjen etter bare 23 dager..kan det være en veldig tidlig spontan abort? Orker nesten ikke tanken på å dra til gynekolog for å få hjelp. Føler ikke at det vil hjelpe,, har ikke tid til å ta fri fra jobben for å gå til legen hele tiden. Noen med noen oppmuntrende ord? Snart er mensen over og vi skal til å prøve på nytt-noen enkle tips?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei på du!

Jeg har hele livet hatt sykluser på 21 dager. Noen ganger opptil 23-24.

Har tre barn, så det har ikke hindret meg fra å bli gravid. Disse er nå 18, 15 og 11 år.

Prøver nå i harde tak å bli gravid igjen med min nye sambo som ikke har barn fra før, har blitt gravid men har hatt 2 SA. Legene tror ikke det har sammenheng med min kortere syklus så lenge 21 dager er "vanlig".

Skrevet

Takk for svar.Jeg har ikke hatt så korte perioder før, så tenker at noe var galt. Ser at du også har hatt to SA. Er du også litt oppi årene? Det er jeg.. :-) Er redd at jeg må slite mange måneder for å bli gravid for så bare å miste enda en gang. Kjedelige greier det der med den biologiske klokka som ødelegger alt..mister fortere og bruker lengre tid på å bli gravid! Jeg har to barn, men vil så gjerne ha sistemann før det er for sent...Denne måneden skulle jeg født barnet jeg mistet i siste MA...det er så leit..

Skrevet

Ja jeg faller nok innunder begrepet "oppi årene" ;o) Jeg er 37 år.

Hadde en SA i november, så tok vi en pause på tre måneder, ble gravid igjen i mars, ny SA 12 mai.

Hatt en syklus for å komme i rute igjen, fikk igjen TR på timen 28 dager etter SA, og har tatt blodprøver som viser knall EL.

Uansett så har legen nå valgt å sette meg på Pergo for å forbedre kvaliteten på eggene mine, og at jeg forhåpentligvis blir gravid og bærer det frem.

Så i går tok jeg mine siste pergo denne måneden, skal bli spennende å se. Men litt redd for tvillinger...Men vi tar det vi får vi!! ;o)

Skrevet

Men du? Hva med å kjøpe deg tester for EL.

Jeg har jo som sagt korte sykluser, og jeg får påvist EL på dag 8-10. Du må være klar over at har man kortere syklus så kommer EL tidligere. :o)

Ei vennine av meg fikk påvist EL på dag 5 en gang.

Kjøp deg digital tester, mye enklere å forholde seg til enn de strimlene som mange ikke blir kloke på.

Skrevet

Litt gøy..vi er like gamle :-) og begge har mistet to ganger..(det siste er selvsagt ikke noe gøy..)

Ble litt nysgjerrig.Hva er pergo? Hva skjer når legen setter deg på pergo? Kan medikamenter forbedre eggene??

Denne måneden er jeg veldig deppa...det ene barnet jeg mistet skulle snart fødes nå..(jeg mistet også i november, MA). I tillegg hadde jeg en SA i slutten av juli. Det barnet ble jeg gravid med denne måneden i fjor..Jeg og mannen har bestemt oss for å prøve iherdig denne måneden, mensen nærmer seg slutten..men må jo innrømme at det er litt slitsomt..Skulle nok som du tipser meg om brukt eggløsningstester, men de er jo veldig dyre...Har brukt slike tester et par måneder, men ikke blitt gravid allikevel..Føler virkelig at tittelen "slitere" passer på oss på disse sidene..

Skrevet

Pergo er Pergotime. Det er et legemiddel som stimulerer eggløsning.

Det gies til flere grupper, alt fra de kvinner som ikke har EL i det hele tatt, og til oss gamlinga som begynner å få litt uregelmessig og dårligere EL. Hehehe...

Kjenner flere som har hatt positiv respons på Pergo, mange har blitt gravide. Har ei vennine som sliter med multiple SA, hu ble satt på Pergo for at egget skulle bli bedre og få bedre kvalitet, hun gikk da gjennom et problemfritt svangerskap.

Det er tabletter som man tar fra dag 4-5 og i fem dager i syklusen. Legene bestemmer hvor mange tabletter du skal ha om dagen, derav begrepene enkel, dobbel, trippel Pergo her inne.

Jeg fikk dobbel nå første gangen, skal ta det i max 3 mnd.

Hvis du går inn på www.felleskatalogen.no så kan du søke på Pergotime, klikk deg så inn på pasientutgaven, mye enklere å lese for folk som ikke har helsfaglig bakgrunn. :o)

Skrevet

Takk for fin forklaring. Skal gå inn å lese på pasientutgaven.

Lykke til, fint om du forteller hvordan det går.Når skal dere begynne å prøve-er dere i gang denne måneden? Vi kan jo skrive om vi får det til eller ikke :-)

I kveld skal jeg og mannen sette i gang.

God helg til alle dere andre som også sliter :-)

Skrevet

Hvis syklusen min holder seg er jo jeg allerede over EL. Har bare 21 dagers syklus, og jeg begynner å teste etter EL på dag 5. Fikk positiv dag 7 og 8, og negativ i går og i dag, så da er EL over.

Skal bli spennende å se om vi traff, har nå IKM den 1 juli. Men så lenge syklusen er kort noen ganger lar jeg det gå til den 8 juli.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...