Gå til innhold

helt grønn jeg Nikon d 60 dig kat?

Anbefalte innlegg

Skrevet

hva betyr dig kat?noen som har erfaring med dette kameraet?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

skulle være kit dig;) ser dere helt grønn

Skrevet

Nikon er kamera, d 60 er typen kamera. kit dig betyr at du får med et kit (ting til kamera) og dig betyr digitalt;)

Skrevet

åååå bare det ja :)takker for svar.

Skal kjøpe kamera i morgen og dette er ett jeg har kikket litt på.noen som vet om det er å anbefale?

Skrevet

Nikon D60 er et av de aller beste kameraene du kan kjøpe dersom du ønsker å bruke tid på å lære deg fotografering. Men dersom du ønsker et kamera som er "enklest mulig", med samme bildekvalitet som D60 (men som mangler det aller meste av de MANUELLE mulighetene D60 har i hauger og lass av) vil jeg heller råde deg til å kjøpe Nikon L90 (se link http://www.fkpro.no/PartDetail.aspx?q=p:2370272;c:100219). Halve pengene, lettere i vekt og du vil knapt merke forskjell så lenge du mener et kamera skal være automatisk og enklest mulig. Men som sagt, vil du LÆRE foto, slik at du bruker de manuelle funksjonene, skal du helt klart satse på D60. Jeg tar selv 8000-10000 bilder pr år, og har 3 kamera. Det ene er Nikon D40 ("gamle" D60, med litt lavere oppløsning), som var "opplæringskameraet" mitt. Jeg bruker det fremdeles flittig.

Skrevet

planen var egentlig og kjøpe d 40 men de er jo på vei ut av markede så de er umulige å få tak i butikkene her.satser på d60 da:)

HVa synes du er grei pris og gi?

Skrevet

Siden du satser på D60 og ikke L90 tolker jeg det som at du ønsker å lære foto, og jeg gir råd ut fra det. (Mener du at du IKKE trenger dette utstyret, anbefaler jeg deg IGJEN å tenke over om L90 er bedre egnet for deg enn D60, for du får ikke utnyttet fordelene med D60 uten slikt utstyr!)

For "normalpakken" altså kamerahus + objektivet 18-55 AF-S, er alt under 4500 en OK pris. Har butikken mulighet for å gi deg objektivet 18-55 AF-S VR i stedet for det "vanlige" AF-S kan du gå opp til 5000. Og du BØR velge dette om butikken gir deg valgmuligheten.

I tillegg til selve kamepakken bør du ha følgende for å få fullt utbytte:

Objektivet 55-200 AF-S DX (ca 2000 kr)

Blitzen SB-400 (ca 1500 kr) (glem blitzen på kameraet, den er for nødsfallsbruk!)

Batterilader MH-23 (ca 500 kr)

Et godt polarisasjonsfilter, gjerne fra Hoya (ca 500 kr)

To gode minnekort, hvert på 2GB, gjerne Kingston Elite Pro (ca 250 kr)

Kamerareim, om dette ikke følger med

Linsebeskytter, om dette ikke følger med

Et godt stativ, f eks Velbon CX-300 (ca 400 kr) Kameraet er tungt, og uten stativ, få og ingen gode bilder.

En passende renseklut (type "brilleklut") for linsene

En passende veske, se hva butikken har

Som du ser, kommer utstyret på mer enn det dobbelte av KAMERAprisen til du er klar for å få utbytte! Og blir du virkelig bitt av basillen vil du snart se at du har behov for 2-3 filtre til. Og et ekstra batteri. En fjernutløser. Og litt til, slik at du i alt kan plusse på to-tre tusen til!

Blitzen kan du drøye litt med, om økonomien er presset, men du får antagelig et bedre kjøp på den nå enn om du kjøper den separat senere.

Alt dette utstyret kan du få tak i fra Norges mest profesjonelle fotobutikk, fkpro (www.fkpro.no), om du handler et sted som ikke kan hjelpe deg (typisk elektromarked).

Skrevet

Jeg har dette kameraet og er veldig fornøyd, jeg betalte 4300kr inkludert ekstra blitz.

Skrevet

ente opp med og kjøpe nikon d40 idag da.kjempefornøyd med det;)

så nå må jeg bare lære meg mest mulig

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...