Gå til innhold

Føler meg deprimert

Anbefalte innlegg

Skrevet

Føler meg ganske nedfor om dagen.Har bare et par måneder igjen av graviditeten, men klarer ikke å glede meg over den. Føler meg ganske tom i grunn. Eneste jeg klarer å glede meg over er godjenta mi som jeg har fra før. Pappa'n til babyen klarer jeg ikke å slippe innpå meg, og han begynner vel å bli ganske lei av oppførselen min i grunn. Han kommer med noen sleivete kommentarer innimellom som jeg tar meg nær av, for jeg vil virkelig ikke føle det sånn jeg gjør nå, eller være så avvisende, men jeg klarer ikke å snu det rundt. Håper bare det blir bedre når babyen kommer og jeg kan være meg selv igjen. Merker at det å gå gravid ikke er noe jeg trives super godt med. Da skal plutselig alle ha et forhold til kroppen min, og jeg liker i grunn best å ha den for meg selv.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Snakk med jordmor. Gjør noe, si noe til noen, ikke gå aleine med det.

Skrevet

Hadde tenkt å gjøre det, men syns det ble litt vanskelig når jordmoren jeg kom til var nesten like gravid som meg, og virket veldig fornøyd med tingenes tilstand. Får heller prøve å ta en prat med legen min når jeg skal til henne igjen til uka. Ikke noe moro å føle seg nedfor og kjip.

HI

Skrevet

Det er ingen skam å innrømme at graviditet er en vanskelig tid. Gjør noe med det nå - jeg angrer på at jeg ikke fikk mer hjelp. Livet etterpå, med en familie, det kan bli enda vanskeligere hvis det ikke blir tatt tak i vanskelighetene i svangerskapet.

Skrevet

Vet liksom ikke helt hvilken ende jeg skal begynne å ta tak i. Mannen syns det er rart at jeg ikke klarer å sett ord på det som er vankelig, og gir meg egentlig dårlig samvittighet ved å spille på ungene. Han mener vi skal finne på mer sammen med ungene for det har de så godt av, og det vil de så gjerne. Selvsagt ser jeg det jeg også, hvilke unger er det som ikke vil finne på noe hele tiden, men akkurat nå klarer jeg ikke å gjøre sånne ting, har nok med meg selv. Det kommer jo et liv etter graviditeten også, og da kan man jo finne på mer.

Håper jeg kan få litt hjelp hos legen når jeg skal dit.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...