Gå til innhold

6 mnd og fryktelig urolig om natta... hjelp!


Libertad

Anbefalte innlegg

har en gutt på 6 mnd som inntil 3 uker sov rimelig bra om nettene, det hendte han sov fra 19.30 til 06.00 uten å våkne, ellers så våkna han mellom 4 og 5, fikk mat og sov til 7 - 8. Men nå har dette snudd helt om! begynner å våkne allerede rundt midnatt og etter der må jeg opp både 3 og 4 ganger før en sliten mor tar med pjokken opp mellom 7 og 8. Prøver å la han bare ligge og se om han sovner igjen, men da er han bare våken, styrer og ordner og babler med seg selv i flere timer. Det hender han er våken fra 4 om natta til 9 utpå morgenen. Jeg fullammer fortsatt, men han får litt mme under siste måltidet om kvelden. Han har også treg avføring, så helsesøster sa at vi kunne vente litt med grøt og div...

Er det noen som har noen råd??? Begynner å bli rimelig tom for krefter etter slike netter.....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...

Fortsetter under...

Hei. Velkommen i klubben, men jeg har vært oppe om natten i 6 mnd nå, sov ikke de to første mnd da min lille prinsesse hadde melkeallergi fant spes.lege til slutt ut av. Nå vil hun ha mat, men det går rundt 5-6 timer imellom, men ja hun kan våkne kl 4 så 5 så 6 urolig. Jeg lar henne ligge hvis jeg vet at hun er mett og har rapet mm. Så ingen stimulering gjør at hun sovner igjen...til slutt. Det kan være at treg mage gjør at han er urolig, vil rundt på magen div. Du skriver ikke hvilken mme du bruker. Treg mage= ligg unna NAN! NAN er veldig tung for magen og kan gi treg mage. Prøv heller HIPP mme, den er økologisk og mye snillere for magen, det gjør jeg på min lille. I tillegg finnes det mais grøt som også er mild for magen men metter. MEN først få bukt med treg mage før du starter med grøt. Og tips, gi han litt vann mellom måltidene, godt for trege mager:)) Men husk at vannet også bør være kokt og lunkent. Hvis han ikke vil ha det så hjelper det med litt sukker i vannet så tar du sukker gradvis vekk når han blir vant til vann. Min lille er veldig glad i vann og skiller nå mellom tørste og foretrekker vann da og melk når hun er sulten.

Lykke til!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...