HTC Skrevet 15. juni 2009 #2 Skrevet 15. juni 2009 Løse korn i pose: Litt olje i bunn, gjerne med pittelitt smør. God varme, korn som dekker bunnen og rist i vei med lokk. Salt. Micro: Les bakpå, min erfaring er ca 80-90 % styrkegrad 3-4 min popping, lytt og stopp litt før du tror det er ferdig. Micropoppcorn tilberedt uten micro: Omtrent samme som løse korn i pose, men uten salt.
Gjest mphs Skrevet 15. juni 2009 #3 Skrevet 15. juni 2009 3-4 ss smakløs olje(raps,soys) og har 3-5 uopppet korn i kjelen. Når disse popper har du i resten av poppcornene(ca.100g bruker jeg)
LadyLuck & Skrevet 15. juni 2009 #4 Skrevet 15. juni 2009 litt olje i en stor panne.. sånne poppcorn frø i når oljen er varm.. på med lokket og vent til det er noen sekunder mellom poppene.. Trekk av plata, vent noen minutter.. fjern lokket, krydre etter ønske og nyyyyt
Gjest Skrevet 15. juni 2009 #5 Skrevet 15. juni 2009 I kjele? Ta ca 2 ss olje i bunnen av kjelen (ca 3-4 liter minst!) og ca 1 dl popcorn oppi og skru på middels varme. Rist lett på kjelen innimellom. Når det begynner å poppe er det viktig at du holder lokket godt på plass og tar kjelen av varmen umiddelbart når det er mer enn 3-4 sekunder mellom to "popp". Rist godt før du tar av lokket, hell det over i en bolle og salt det lett :-)
lilleღpersille Skrevet 15. juni 2009 Forfatter #6 Skrevet 15. juni 2009 Takk skal dere ha! Tenkte jeg skulle prøve meg på den gamledagse popcornpoppinga, men har gjort det for mange år siden, så gamle kunster er glemt;) Da skal jeg poppe i vei. Nam nam!
lille sprelle Skrevet 15. juni 2009 #7 Skrevet 15. juni 2009 mange gode råd her - har du en kjele med tykk bunn, er den best!
-mammsen-fikk tulle 060606 Skrevet 15. juni 2009 #8 Skrevet 15. juni 2009 Eit lite tips som eg fant ut i fjor......har poppa mange gonger men syns at saltet "detter" av når eg har det på etter at eg har poppa. Så etter å ha poppa i skikkelig maskin der ein har saltet sammen med korna så prøva eg å ha saltet i olja og det var mykje bedre!!! Så ha saltet i olja for da kjem det inn i poppkornet og det er ikkje mykje som skal til!!!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå