Gå til innhold

Hvordan popper man egt popcorn? U/T

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Løse korn i pose: Litt olje i bunn, gjerne med pittelitt smør. God varme, korn som dekker bunnen og rist i vei med lokk. Salt.

Micro: Les bakpå, min erfaring er ca 80-90 % styrkegrad 3-4 min popping, lytt og stopp litt før du tror det er ferdig.

Micropoppcorn tilberedt uten micro: Omtrent samme som løse korn i pose, men uten salt.

Skrevet

3-4 ss smakløs olje(raps,soys) og har 3-5 uopppet korn i kjelen. Når disse popper har du i resten av poppcornene(ca.100g bruker jeg)

Skrevet

litt olje i en stor panne.. sånne poppcorn frø i når oljen er varm.. på med lokket og vent til det er noen sekunder mellom poppene..

Trekk av plata, vent noen minutter.. fjern lokket, krydre etter ønske og nyyyyt

Skrevet

I kjele? Ta ca 2 ss olje i bunnen av kjelen (ca 3-4 liter minst!) og ca 1 dl popcorn oppi og skru på middels varme. Rist lett på kjelen innimellom. Når det begynner å poppe er det viktig at du holder lokket godt på plass og tar kjelen av varmen umiddelbart når det er mer enn 3-4 sekunder mellom to "popp". Rist godt før du tar av lokket, hell det over i en bolle og salt det lett :-)

Skrevet

Takk skal dere ha! :)

Tenkte jeg skulle prøve meg på den gamledagse popcornpoppinga, men har gjort det for mange år siden, så gamle kunster er glemt;)

Da skal jeg poppe i vei. Nam nam!

Skrevet

mange gode råd her - har du en kjele med tykk bunn, er den best!

Skrevet

Eit lite tips som eg fant ut i fjor......har poppa mange gonger men syns at saltet "detter" av når eg har det på etter at eg har poppa. Så etter å ha poppa i skikkelig maskin der ein har saltet sammen med korna så prøva eg å ha saltet i olja og det var mykje bedre!!!

Så ha saltet i olja for da kjem det inn i poppkornet og det er ikkje mykje som skal til!!!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...