Gå til innhold

Skravletråd for Oslojentene NYere!


Thessa og Bebbis

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Siden ingen andre skravler, så skravler jeg :-)

 

Hvordan er det med alle sammen? Har dere falt på plass? Føler fortsatt at jeg noenganger har tatt meg vann over hodet. Plutselig føler jeg meg totalt hjelpesløs og overveldet. Men jeg tenker at det må jo bare være naturlig.

Har jo ikke vært mamma i mer enn 6 uker. Det tar nok litt tid før man føler at rutinene går rundt og man har litt tid til husarbeid og slikt. :-)

 

Er det forresten fler som har babyer som ikke sover hele natten?

Idag sov han endelig "lenge". Dvs til klokken 7. Men han sovnet litt etterpå også. Så jeg sto ikke opp før for en time siden.

Vanligvis vil lille Martin opp og se verden mellom klokken 04-05.

Gjeeeesp! :-O

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her kommer det seg dag for dag, samtidig som om en dag kan det føles som om vi tar mange skritt tilbake igjen, men man må vel regne med mye variasjon i "rutinene". De er jo fortsatt veldig nye i verden disse babissene våre, så det er vel litt mye å forlange at de skal følge vår klokke og gjøre som det passer oss hele tiden :P

 

Arvin sover mer på nettene nå enn tidligere, og kan ligge lenge å dra seg på morgenen. Heldigvis, for det er da jeg dusjer, vasker ammeskjold, flasker, ordner frokost til meg selv og steller for fuglene....Han sover ikke alltid mens jeg løper rundt å fikser, men da får han ligge på stua og vi tar ting litt og litt når det passer. Vedr. natt og soving går første soveøkt greit. han sover 4-5 timer til første amming, menetter det er han mye våken med magevondt eller klager når han mister smokken hvert 5. min. Så da sover ingen av oss noe særlig de neste timene.... på morgenen etter enda en amming pleier han gjerne å sovne igjen. Ikke alltid like lenge, men jeg tar han gjerne ikke opp før i 9-11 tiden, så litt soving blir det jo :)

 

Dere som har sovebabyer, hva gjør dere med amming (eller fravær av amming) på natta? Står dere opp og pumper? Jeg er så sprengt på natta nå når han sover mer (og spiser mindre når vi endelig nattammer), og er redd jeg skal redusere melkaproduksjonen fordi jeg er lat (TRØTT!) og ikke orker stå opp å pumpe :/

Noen men erfaringer her? Oi! Klokka bare flyr! Må kjappe meg i tøyet, for vi skal ut på ærender med sambo nå! Han har akkurat startet på ferien sin, så nå venter vi på tropeværet mens vi koser oss med lillegull :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har sovebaby, hun legger seg 22.30 og da får hun et måltid når jeg legger meg ca kl.01.00. Så spiser hun ikke igjen før kl.7 og så kl.10 og jeg pumper ikke om natten. Pleier å gjør det en gang om morgene, men mest for å ha litt lager i fryseren.

Pleier å ha litt sprengt pupp når hun spiser kl.7, men det er borte når jeg står opp i 10-11 tiden.

 

Angående treff imorra, er er nr mitt hvis noen ikke finner fram: 41 59 46 27.

Ser ut som været holder seg, men hvis ikke får vi trøkke oss inn i leiligheten, MÅ bare si på forhånd at vi flyttet nettopp inn så ting er ikke helt på stell ;)

Jeg baker boller, men drikke må folk nesten ta med selv ;)

Gleder meg!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

doh!

jeg må melde avbud i morgen... Helsesøster kommer på hjemmebesøk kl 14, så det blir for knapt med tid :-(

 

Kos dere masse!!!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei! Blir litt forsinka i morga...skal hente noken billetta te metallica konserten på oslo s.. Og han som kjem med dei landa på gardermoen kl 12.. så er der nok ikkje før kl ett... Men rekna med dokke kjem te og være der ei stund :) Blir så masse stress og komme innom før vi skal ned dit...då blir det berre opp og snu!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Takk for treffet i dag maags og alle dere andre! Jeg fikk ikke vært så lenge denne gangen men rakk ihvertfall å hilse på og smake på de gode bollene og kaka :D

 

Da har Arvin vært på 6 ukerskontroll, på 5 ukersdagen sin, og han legger godt på seg. Nå veier han 4280 gram, og det vil si at de to siste ukene har han lagt på seg i snitt 393 gram i uka..... de to forrige ukene la han på seg 280 og 315 gram, så snart øker han vel med 500 gram i uka.... Han ligger litt under snittet, så det var visst en fin vektøkning.

 

Lenge målte de visst ikke lengre så tidlig, så jeg aner ikke hvor lang han er. Har noen av dere andre fått målt lengde ved 6 ukers kontrollen? Hvor mye har de isåfall vokst siden fødselen?

 

Har dere avtalt noe nytt treff?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heihei!....

 

Takk for treffet i dag :) Koselig Maags, misunne deg den terrassen din :)

 

Dei målte lengde på bogerud iallefall, men har og ei venninne som bur i drammen som ikkje fikk målt lengde på sin 6 vekers kontroll. Er vel litt forskjellig praksis...

 

Mathias var 51 cm då han var født, og 59 cm på 6 vekers kontrollen. Han var 6 veker og 1 dag då. Han var og 5425 g.. så litt tyngre enn arvin!... Han begynte med og legge på seg 500 g i veka også har det dabba litt av... (Heldigvis) :)

 

Ikkje satt opp noko nytt treff nei...så om noken har noko forslag så er det bare og sette det opp?!...:) Gikk forbi lyst i leitinga etter leiligheten te maags det kan jo være et alternativ...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei på dere;)

 

Jeg trenger noen med erfaring som kanskje kan svare meg på spørsmål ang melk på flaske;)

 

Hvor mange ml er det normalt at en baby på 3-4uker får til hvert måltid av morsmelk? Jeg pleier bare å amme, men er greit å vite at hun vil ta flasken også.. Prøvde i kveld å pumpe og gi flaske og hun tok den med en gang;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei og takk for kjempekoselig treff Maags!

Utrolig misunnelig på takterrassen ja:)

Har satt opp nytt treff på tirsdag kl.12, det blir hjemme hos meg da, med muligheter for lufting på balkongen! Er det kjempevarmt og fint vær kan vi evt trille ned til Nøklevann og sole oss, men er jo ikke veldig varmt i været enda..

 

Jeg har også sovebaby, hun får siste måltid mellom 22-23, og sover til 6:30-7:00 stort sett hver dag. I går fikk hun siste måltid 21:30, så da måtte hun ha mat kl.01 før vi la oss, men da sov hun til gjengjeld til 9:00..

Pumper meg ikke om natta, (eller noen ganger pumper jeg meg før jeg legger meg mellom 1-3 for å ha litt lager), men pumper meg tom etter hun har drukket seg mett fra puppene på morgenmåltidet, sånn at jeg har litt lager da også..:) Ellers reguleres det ganske fint selv om jeg ikke gjør det om natta også, må bare regne med litt spreng i begynnelsen!

 

Veronica: Filippa har spist alt fra 50-120 hvert måltid, men stort sett spiser hun 100ml hvert måltid.. (Spiser hun 80 ved et måltid spiser hun gjerne 120 ved neste, så det gjevner seg ut..)

 

I dag klarte jeg å låse oss ute fra leiligheten etter Thessa & jeg hadde vært og shoppet på Babyshop:S:S Skulle bare innom hjemme og hente noe før jeg skulle handle på Bøler senter, og så klarte jeg å glemme nøklene i stua! Heldigvis hadde jeg pumpa i bilen, og fikk pumpet meg på senteret og gitt henne, for det var jo typisk at hun skulle ha mat akurat da, hehe.. Uansett var Trond på vei hjem, så var jo ikke krise, men det kunne virkelig blitt det! Er glad vi har bestilt ny dør UTEN smekklås, selv om det aldri har vært et problem før vel å merke.. Sjekker alltid 100 ganger at jeg har nøklene når vi går ut, selv om den største skrekken er å låse meg ute når hun er inne! Tror vi skal ta av den smekklåsen jeg...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heihei! :)

 

Hehe..det var den smekklåsen ja Songbride :) Er fort gjort og glømme! :) Kanskje greit at dokke skal få ny dør!

 

Gleda meg te treff på tirsdag, er nok der forhåpentligvis rundt kl 13 da om det bare tar 30 minutter med fysiogruppe :)

 

Har fått meg en sovebaby eg og trur eg... endelig :) Denna veka så har han lagt seg i 10 tida, og våkna første gang kl 05.30 :) Så sovna han igjen etterpå og våkna i halv 9 tida...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei hei! :-)

Var det koselig på treff idag?

Dumt at jeg måtte melde avbud, men når først den migrenen kommer er det håpløst å gjøre noe som helst.. Blitt litt bedre utover dagen da. Så nå er jeg super hyper. Bare ligget i senga idag. Så nå var jeg nettopp på Europris og kjøpte utemøbler. Og nå steker jeg vafler :-)

 

Noen her som trener, eller har planer om å trene på Eliexia på lambertseter? Eller treningstudio i nærheten? :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei,

Jeg var på treff i dag og det var veldig hyggelig!

 

Tenkte jeg skulle begynne å trene til høsten, men jeg hadde egentlig sett for meg barsel-yoga, eller noe i den duren. Ettersom jeg har et til barn som krever ettermiddagen her hjemme, er det en fordel å få trent på formiddagen for min del, men de har kanskje noe "barsel trening" på treningstudioene også..?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hei! Dei har minibootcamp på ekeberg :) Veldig morro, og veldig god trening. + at det er på dagtid :) Absolutt og anbefale... :)

 

Var koselig på treff i dag ja :) Håpa vi får til ett til før eg reiser på ferie :)

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eg syns det e veldig bra trening, fryktelig travelt men ...

 

Noken andre som har fått vondt i knea etter graviditeten? har fått det etter eg begynte og trene...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei allesammen!!!

Beklager jeg har hat saa sınnsykt mye styr ı det sıste...pakket ned og ryddet bort 80 kv meter leılıghet for utleıe og lıten bebı snusk alene..anbefales ıkke samtıdıg med de 100 tıng som skulle ordnes för...vı naa har landet ı TYRKIA......saa naa har det altsaa skjedd vı er her....flyturen gıkk fınt Robın sov fra vı gıkk ombord tıl en tıme för landıng saa vı kunne amme heele veıen ned !!!Det gıkk fınt og han hadde ıkke vondt ı örene...tror han blır lıtt slaatt ut av varmen var lıtt smaa grınete de sıste dagene hjemme og veldıg varm vı faar se hvordan det gaar her..ıkke helt topp varme enda men deılıg Herman storebror har jobbet som en helt og servert og greıer ı kveld.Naa gjenstaar et besök paa en skole som sönnen tıl noen vı kjenner ogsaa skal begynne paa..hyggelıg aa ha en norskıng aa prate med ı frımınuutt...lıte melk paa dagtıd..noen fler?gıtt neste150ml nan ı tıllegg ı dag....men haaper og pumpe ut lıtt ı natt saa jeg har tıl ı morgen..saa maa jeg se om jeg fınner noe pulver tıl salgs og en kjele tıl aa koke flasker...

mınıpıller er hamstret ınn og bleıe bötta var lıke hel ved ankomst..har faatt anbefalt aa kjöpe en ullbody for bedre aa regulere kropps temp...skal be en dame som kommer neste uke ta det med!!!

hadet saa bra dere

klem

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heisann Oslo-mammaer!

 

Jeg har vært med i en mai-mamma gjeng her i Bergen siden i vinter, men nå skal vi flytte til Oslo, og jeg kommer til å savne BIM-treffene. Er det mulig å henge seg på et av treffene deres i Oslo?

 

Vennlig hilsen Trine

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Trine! Det er bare å henge seg på treffene, ja! Akkurat nå har mange tatt ferie og det er ikke satt opp nytt treff, men ellers så møtes de som kan nesten ukentlig :)

Kan hende de av oss som er hjemme og har tid tar et lite treff igjen ganske snart.

 

Nå har jeg ikke sjekket DIB siden på en stund, men jeg tror de fleste har flyttet seg til Facebook gruppa vår. Den heter BIM Oslo Mai-jentene eller noe sånt! Sleng inn en søknad der, så slipper du nok inn og kan være med på skravling og planlegging av treff :)

 

Så bra at dere har kommet dere vel ned til Tyrkia, Raffen! Kan tenke meg junior skal få slite litt med varmen, ja! Virker som Arvin og mange av de andre søte sliter her hjemme i norge nå, og Tyrkiasommer er vel potensiellt mye varmere?! Men man venner seg vel til alt. De "innfødte" klarer seg jo tydeligvis fint :P

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...