Gå til innhold

hva hadde dere gjort?

Anbefalte innlegg

Skrevet

trenger synspunkter her..er ikke en stor sak, men jeg klarer ikke bestemme meg.

gutten min er 7 mnd nå, har ikke hatt noe barnevakt enda. men til helga er det noen venner som vil at jeg skal bli med på konsert. og da blir det jo litt å drikke til også..

jeg lurer da på om jeg skal la bf passe han fra i 19.00 tiden til neste morgen/formiddag..isåfall da i mitt hus, så omgivelsene blir kjente for han. han har ikke hatt han over natta før, men de kjenner hverandre ganske godt, bf er mye på besøk hos oss..de har vært alene bare et par timer noen få ganger, og det har gått bra da. jeg ammer litt på nettene, men han får stort sett bare mme.

tror dere det hadde gått bra om bf passet han over natten her? kommer til å få dårlig samvittighet over at jeg drar på fest da..men trenger jeg det da?? hadde vært godt å kommet seg ut å vært litt sosial en kveld også. kom med synspunkter på hva dere hadde gjort da? :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hadde glatt latt bf ha ham. Tenk på dem med 100% permisjon, ungen er jo 7 mnd når mors permisjon og den foreldrene kan dele fritt har gått ut, og da pleier far å ta over 100%!

Blir vel koselig for alle dere tre!:-)

Skrevet

okay :) jeg og bf er ikke sammen da, i tilfelle du misforsto der.

kan jeg bli sett på som uansvarlig av f.eks familievernkontor ol hvis jeg drar på fest og lar bf passe han? bf har ikke noe samvær bortsett fra hjemme hos meg.

Skrevet

Skjønte jo det siden du skrev på dette forumet, men jeg bare tenkte sånn generelt på hvordan barn blir fordelt, og at ved 7 mnd så er det helt vanlig at mødre drar ut for å jobbe, og at dette er faktisk noe myndighetene er helt klar over. Og tenk hvis mor har nattjobb da.

Hvis familiekontoret ser på dette som uansvarlig så er vel jeg barnemishandler til de grader. Skjønner ikke hva som er så ille. Barnet sover, og da er det vel det samme om det er mor eller far som er i nærheten. Når barnet våkner er far der, en kjent person, og ungen får MME. Du mister i alle fall ikke omsorgen for dette, for hvis du skal være uansvarlig etter å latt FAR passe ungen, så er vel far en skikkelig uansvarlig forelder og da kan jo ikke han få omsorgen.

Skrevet

okay..hehe :) skjønner jo egentlig ikke hva som er så farlig med det jeg heller..men har av en eller annen grunn dårlig smvittighet hvis jeg lar noen passe han. i hvertfall da hvis det er for at jeg skal på fest. men skal prøve å kose meg så godt jeg kan. er bare redd for at han våkner og bf ikke får han til å sove igjen..

hmm..jeg er litt hønemor ja..hehe, menmen.

er ikke redd for å miste omsorgen pga dette, men er redd han kan bruke det mot meg senere..? kan noe som dette bli brukt mot oss alenemødre?

Skrevet

Man vet aldri hva som kan bli brukt mot ham. Min eks brukte en gang en middagsinvitasjon mot meg. Jeg og yngste (som da kun tok pupp) var syke, så spurte om han kunne ha eldste. Spurte ham om han også kunne dra på butikken for å kjøpe litt mat til middagen, noe han gjorde. Inviterte da ham også på middag, men det ville han ikke. I rettsmøtet en måned seinere sa han at jeg var så lat at jeg ikke en gang orka fikse middag. Da mistet jeg mye respekt for ham!:-/

Du skal i alle fall ikke ha dårlig samvittighet. Tenk så heldig ungen din er som får være med pappa'n sin! Hvis faren greier å bruke dette imot deg, så må du bare ha forsvaret klart. F.eks. "Er du som far såpass uegnet som omsorgsperson at du selv betenger det som uansvarlig at mor lar deg ha barnet i under ett døgn?"

Skrevet

ja det er sant det. skal prøve å kose meg som best jeg kan. det er jo sant at hun får kvalitetstid sammen med pappan sin, og det er bra :)

Skrevet

og jeg håper jo ikke at han bruker det mot meg, men man vet jo aldri. han har for seg mye rart noen ganger så. men gjør han det så var det et godt forslag til forsvar du hadde. :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...