Gå til innhold

Er det vanlig at babyer ikke liker MME??

Anbefalte innlegg

Skrevet

Gutten min tar flaske med vanlig morsmelk, men ikke MME...og jeg har ikke nok melk til å pumpe meg..noen som kan komme med tips til hva vi skal gjøre? Det er far i huset som gir flaske, vi har prøvd med malt i, og vi har prøv forskjellige flasker...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vær så snill???

Skrevet

Ja, det tror jeg er ganske vanlig. Så en diskusjon her for litt siden der det virket som om en del foretrakk HIPP sin mme, mot f.eks. NAN sin. Du kan jo forsøke å bytte merke og se om det hjelper. Angående pumping, så ville jeg forsøkt det, om du ikke har gjort det, over en periode. Om han tar flasken, så spiller det jo ingen rolle om det kommer fra puppen eller flasken ;-) Her økte jeg melkeproduksjonen betraktelig da jeg begynte å pumpe. Virker som om jeg får tømt brystet mer ved pumping, og dermed stimulerer jeg til økt produksjon. Det tok en ukes tid før det gikk opp for meg at produksjonen faktisk hadde økt betraktelig.

Uansett! Bytt mme-merke. Det kan være så enkelt :-)

Skrevet

OK, tusen tusen takk :-) Begynner å bli litt panisk her nå! hehe

Skrevet

Du kan prøve å blande mm med mme, mest mm og så mer og mer mme. Du kan jo prøve de som er ferdigblanda først så slipper du å kjøpe en stor burk med pulver om det ikke virker...

Skrevet

har samme "problemet" her.. Han liker ikke MME og har også sluttet å drikke morsmelk på flaske.. Spytter tilogmed ut grøt med MME (men spiser med MM)...

Så gode tips tas imot.. Skal prøve andre merker:)

Skrevet

Ingen av våres har likt mme i hvertfall sånn helt uten videre, det er jo mindre søtt en mm. Med siste måtte vi gi en del flaske etterhver, og da anbefalte faktisk HS å ha i litt sukker i starten for å venne ham til smaken. 1 ts første dagen, så mindre og mindre over neste dagene. Vi prøvde dette, og det funket kjempebra! :-) Etter bare 5-6 dager drakk han vanlig mme uten problemer.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...