hippimamma Skrevet 15. juni 2009 #1 Skrevet 15. juni 2009 Er det ikke JM eller lege som søker om fødeplass for meg? Jeg har ikke snakket med lege eller JM om hvor jeg ønsker og føde og skal ikke til legen før i juli. Hvor lenge før er det vanlig og søke om plass? Jeg har termin i slutten på oktober.
snuffe Skrevet 15. juni 2009 #2 Skrevet 15. juni 2009 I Oslo bør man søke tidlig om man skal få fødeplass der man ønsker. Gjerne før første ordinære legetime om man vil på Ullevål eller Rikshospitalet. I resten av landet tror jeg det oftest er mindre press på fødeavdelingene og dermed betydelig mindre hast.
Gjest Skrevet 15. juni 2009 #3 Skrevet 15. juni 2009 I Bergen er det lege som søker om fødeplass. Eller jeg tror det fungere slikt at de sier ifra til Kvinneklinikken når jeg har termin slik at de vet at jeg kommer da. Trenger ikke søke her fordi vi har bare et valg. Egentlig ganske så greit
elmaaani Skrevet 15. juni 2009 #4 Skrevet 15. juni 2009 Jordmor eller lege sender bakserste side av helsekortet som varsel til sykehuset jeg har valgt etter uke 30.. ettersom de ville ha det så oppdatert som mulig før de sendte det... jeg er ute i distriktet og sendes til St Olavs..
AngryBird Skrevet 15. juni 2009 #5 Skrevet 15. juni 2009 Trodde det ble registrert når legen bestilte ultralyd, jeg?? Han spurte om hvilket sykehus vi ville til når jeg vi var der te første kontrollen.
icls Skrevet 15. juni 2009 #6 Skrevet 15. juni 2009 Det gjorde min lege også.Jeg var hos lege i uke 7...og da spute legen min meg om hvor vi helst ville føde.Etter det legebesøket gikk det noen uker så fikk jeg brev om velkomme osv i posten.
mille trille Skrevet 16. juni 2009 #7 Skrevet 16. juni 2009 legen min søkte om fødeplass samtidig som han søkte om ultralyd. han gjorde det i uke 15 for Ul på ahus.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå