*Ønskerossbaby *Gravid* Skrevet 15. juni 2009 #1 Skrevet 15. juni 2009 Ang svømmerne til mannen: Hva hvis det er dårlige svømmere,hva gjøres da?? Noen som har noen erfaringer å dele med oss? Tar imot alt med takk
MorTilMalthe Skrevet 15. juni 2009 #2 Skrevet 15. juni 2009 Jeg kjenner bare til den private veien, men kan gjerne dele den med deg Hos oss er det også samboer sine svømmere som er dårlige. Vi leverte inn en prøve på sykehuset. Etter at vi hadde fått svar fra de tok vi kontakt med Klinikk Hausken. Vi kvalifiserte ikke til offentlig hjelp (vi er ikke gift og har ikke vært registrert samboere i 3 år eller mer). Vi hadde sjekket en del rundt og fått beskjed at Hausken var en av de beste i vårt område (vi bor i Bergen). Vi fikk time hos Hausken ca. 4 uker etter at vi hadde ringt. Da vi kom dit hadde vi en samtale med legen hvor han forsøkte å kartlegge "problemet" i tilfelle det var flere faktorer som spilte inn. Han fant ut at den beste behandlingen for oss var ICSI (at de henter ut egg hos kvinnen og inseminerer dem utenfor livmoren). Deretter tok han en sjekk av meg og fant ut at jeg var kommet dit i syklusen min at vi kunne begynne på medisinene samme dag. Deretter gikk det slag i slag, og ca 6 uker etter vårt første besøk hos Hausken testet jeg positivt. Er nå 28 uker på vei. Å gjennomføre IVF privat koster en del penger, så jeg vil anbefale deg å ha alt det økonomiske klart før du evt skal til en privatklinikk. Jeg vet som sagt ikke hvordan det er i det offentlige. Lykke til:)
erteposen + 4 Skrevet 15. juni 2009 #3 Skrevet 15. juni 2009 Broren min fikk beskjed om å slutte å røyke, ikke trange klær, spise sunt og trene. Rett før de skulle til kunstig befruktning ble de gravide, men med nr 2 fikk de hjelp slik det ikke skulle gå så lang tid. Sædkvaliteten ble bedre med de livstilsendringene han gjorde, og han var i utgangspunktet en temmelig sprek ung mann.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå