Gå til innhold

Innkjøp i skandinavia?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Innkjøp i skandinavia?

I sommer kjører vi Norge-Danmark-Sverige ruten (sammen med resten av norges befolkning) og vi lurer da på om det er mye og spare på og kjøpe noe barneutstyr i et av landene? Isåfall hva er verdt og ta med seg og i hvilket land sparer vi mest?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

I Danrmark er lite og ingenting billig i dag, det sørger ugunstig kurs og stor prisstigning i Danmark de siste to årene (ca 25 % i gjennomsnitt i følge våre danske venner) for.

Du KAN sjekke en del babyartikler av typen lotion, olje, såpe, shampo, men vær kresen på kvaliteten. Som EU-land tillater Danmark artikler som ikke hadde blitt godkjent for salg i Norge, og markedet flommer over av slike artikler. Det beste er å handle på et apotek (apotekhandel i Danmark betyr ikke at du blir flådd, slik som i Norge, i Danmark er apotekene fullt konkurransedyktige på pris på ikke-medisiner) eller et et firma som MATAS/Materialisten (finnes i alle byer av litt betydning), som i alle fall tidligere la vekt på "apotekstandard". Og husk: ALT som heter "papirvarer", fra våtservietter til bleier (og for den toalettpapir/tørkepapir med), er MEGET dyrt i Danmark! (Et eksempel kan være at en pakke på 56 bleier av typen Pampers Easy-up kostet for en uke siden 240-250 (norske) kr på TILBUD i Danmark!) Her bør du helst ta med fra Norge det du evt trenger for eget forbruk i ferien.

Sverige er temmelig ukjent land for meg hva gjelder baby-/barneartikler. Det lille jeg har observert tyder på at det er lite og ingenting å spare (og at en del ting er dyrere), men her vet sikkert noen som besøker Sverige mer jevnlig enn meg mer.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...