Anonym bruker Skrevet 15. juni 2009 #1 Skrevet 15. juni 2009 Vi har vært sammen i 5 år og gift i 1. har to barn på 2 og 4 år. Har det siste året egentlig slitt veldig. Han tar ikke ansvar for noe! Så alt henger på meg. Han har 600000 i "tulle"gjeld, dvs, gammel narkogjeld, inkasso på mye, og uoppgjort avsluttning på et firma. Etter at jeg traff han har jeg og fått inkassogjeld, fordi jeg rett og slett var dum nok og lot meg overtale til å sette ting i mitt navn, for så å slite med å få betalt, fordi pengene gikk til andre ting. Siden oktober har vi nå hjatt gjeldsrådgiver, men er kun jeg som stiller opp der. Muligens fordi jeg er den eneste som virkelig vil komme meg ut av den økonomiske fella... Han sier dog at han og vil ut, men viser som sagt ingen vilje... Han har siden oktober og vært sykemeldt, og har omtrent ikke vært ute av døra siden, men ikke f... om han gidder å gjøre noe innenfor husets 4 vegger nei... Leiligheten er like uvaska når jeg kommer hjem fra jobb som den var da jeg gikk. Og pga all gjelden så får vi jo ikke noe banklån til å kjøpe bil(er han som er mest avhengig av den), den vi hadde sist er ødelagt, men ingenting å fikse på. Så nå er han sur fordi JEG ikke tar kontakt med min rådgiver på sosialkontoret for å høre om lån derfra. Jeg vil ikke bruke opp "sjansene" mine der oppe pga en bil, men vil heller ha hjelp til å betale en strømregning som må være betalt innen slutten av mnd for ikke å få strømmen kuttet. Jeg har totalt mistet alle følelser for han.. er kun irritasjon igjen.. Er lei av at jeg ALDRI får tid for meg selv hjemme, til å gjøre akkurat det jeg vil uten å få kommentarer på ting. Er lei av at han maser om sex, det har jeg rett og slett ikke lyst på.. Småfeite,late og egoistiske mannfolk er ikke det som tenner meg.... Så nå har jeg bestemt meg. Jeg er bare nødt til å bli alene for min egen og ungenes skyld. Irritasjonenen på mannen går av og til utover barna, og det liker jeg ikke. Vi har det best alene( mener jeg selv). Så nå skal jeg begynne med alt det praktiske.. Men tenkte jeg skulle vente til å gjøre noe med det til etter at ungene har hatt bursdagene siden i slutten av mnd. Har jeg holdt ut så lenge klarer jeg litt til.... Godt å få det ut.
storbil Skrevet 15. juni 2009 #2 Skrevet 15. juni 2009 Jeg tror du er en veldig klok kvinne som vet sitt og barnas beste. Dette klarer du kjempe fint:-) Ønsker deg lykke til og en flott sommer på egne ben:-)
EAAT Skrevet 18. juli 2009 #3 Skrevet 18. juli 2009 Når du går fra han, så får du jo muligheten for sosialstønad, siden du klarer deg uten bil, og du kan inngå avtale om gjeldsordning for deg, og du blir ledig for en mann som bidrar positivt for familien med inntekt, husarbeid og omtanke. Og som også har mere av de positive maskuline egenskapene og ikke bare suting og selvopptatthet.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå