Anonym bruker Skrevet 15. juni 2009 #1 Skrevet 15. juni 2009 Får det noen konsekvenser for den som leverer meldingen? Jeg mener da ikke bekymringer som går på subjektiv tolkning som feks utagerende adferd oa. Jeg mener objektive fakta som er reinspikket sludder som feks hvor lenge barnet er ute på kveldene, foreldres alkoholbruk osv. Altså påstander som bare er blank løgn som er lagt frem uten noe som helst grunnlag. Kan man tillate seg å si hva som helst?
Anonym bruker Skrevet 15. juni 2009 #2 Skrevet 15. juni 2009 Etter 10 år med "anonyme" bekymringsmeldinger fra barnefar har han ikke fått mer enn dårlige rykter på seg.. han har i løpet av alle disse årene bekymra seg seg over alt fra tannpuss til organisert kriminalitet. Er lei av å sitte å forsvare meg overfor barnevernet i snitt 2 ganger i året, å gleder meg til jenta mi blir 18 år, så vi slipper mer!!!!
Anonym bruker Skrevet 15. juni 2009 #3 Skrevet 15. juni 2009 Beklager, men det er nesten litt godt å høre at jeg ikke er alene :-D Jeg har en som sitter å bekymrer seg selv halvt i hjel og har gjort det i årevis. Hvilket grunnlag han har for alle bekymringen, aner jeg ikke. Han vet det neppe selv heller, for han kontakter aldri barnevernet med disse bekymringen. Det er bare meg han plager med dem på tross av at jeg har oppfordret ham til å spre bekymringene sine til de rette kanalene sånn at jeg skal slippe å høre om dem og sånn at jeg heller kan diskutere dem med noen som er fornuftige. Men er det ikke slutt på at en kan levere bekymringsmeldinger anonymt nettopp fordi det er så mange falske anklager motivert av uvennskap og hevn?
Anonym bruker Skrevet 15. juni 2009 #4 Skrevet 15. juni 2009 hehe, du er definitivt ikke alene;) Her er det motsatt da, han har aldri sagt noe direkte til meg, bare sendt anonymt til barnevernet. Det er heller ikke slutt på å levere anonymt, jeg har akkurat hatt møte igjen nå etter at den siste meldingen kom inn! jeg flytta til motsatt side av landet ifjor høst, å er nettopp ferdig med min første "etterforskning" her borte...djises! stort + til meg da, når neste rettssak kommer opp har han enda dårligere kort på hånda siden han holder på sånn som dette.. I ditt tilfelle ville jeg bedt han gjøre alvor av truslene sine, eller finne seg en ny hobby å la deg være i fred..
Anonym bruker Skrevet 15. juni 2009 #5 Skrevet 15. juni 2009 jeg synes det er bedre at det kommer inn falske anklager en gang i blant enn at en skikkelig anklage ikke kommer inn.... Det er dumt at det blir misbrukt- blir som å rope ulv, ulv....
Anonym bruker Skrevet 15. juni 2009 #6 Skrevet 15. juni 2009 Det blir vel kanskje litt som politisaker da. Man kan anmelde i hytt og pine, men man må sørge for å ha hold i forklaringen sin i en rettsak, eller så er det mened?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå