JenteBeibi.04.02.09<3 Skrevet 15. juni 2009 #1 Skrevet 15. juni 2009 Når begynne med spisestol? og hvilken anbefales? Trenger litt tips om hvilken stol dere anbefaler =) Jeg så for en stund siden på en test. Tror det var Brio sin stol som kom best ut i test. Men den ser jeg ikke i noen butikker... Jenta vår er snart 4,5.. Så jeg har begynt å tenke på når kan de sitte i stol? og hva som er en god stol. =)
Gjest Skrevet 15. juni 2009 #2 Skrevet 15. juni 2009 Vi har to stolar, som eg forsåvidt likar veldig godt, på kvar sin måte. Tripptrapp stolen: solid og godt, kan brukast til ungen er kjempe gammal! Det står stødig og har komt ganske bra ut i test (vart visstnok trekt ned pga pris, men det veit eg lite om, då småen har arva "min" stol.). Sånn nedfellbar stol, som kan bli om til lav stol med bord (med hjul). Veldig grei å ha f.eks i stova, når småen skal ete bollar/brød, samtidig som eg gjerne vil slappe av i godstolen eller sjå på tv. Den type skal visstnok ikkje ha komt så bra ut i test, trur det var noke med klemfare..? Men eg likar den godt. Småen elskar å sitte i eller leike med stolen. (pris vei eg heller ikkje noke om, sidan det var søstra mi som hadde stolen før oss). Godt fornøgd med begge stolane, men trur tripptrappen er den "beste" då den vil vare lenger. Og ang sitting i stolen så kan dei vel begynne med det i korte periodar(feks eit lite måltid) frå rundt 6mnd, meinar eg å hugse. Håper noke av dette kanskje var til litt hjelp:)
Gjest Tale30 Skrevet 15. juni 2009 #3 Skrevet 15. juni 2009 Vi har Brio Grow stolen, og er utrolig fornøyd med den, til tross for at jenta vår ikke har kommet helt igang med å sitte i den enda. Den er designmessig råfin, og den er ergonomisk korrekt med en polstret skinnpute som er behagelig å sitte i.
JenteBeibi.04.02.09<3 Skrevet 15. juni 2009 Forfatter #4 Skrevet 15. juni 2009 Oki Takk for svar. Fra Stavanger du? Eg og
bønni Skrevet 15. juni 2009 #5 Skrevet 15. juni 2009 Vi har antilop fra ikea, superbillig og funger veldig bra - synes det er så fint ta det er eget bord på den, da er han ikke avhengig å sitte inntil et passe høyt spisebord. Begynte da han var drøye halvåret - da satt han ganske stødig selv i korte perioder, og begynte å bli umulig å få til å sitte i vippestol lenger. Ikke noe vits i å begynne før det var nødvendig, tenkte vi - og holdt på vippingsen så lenge det fungerte.
mammae:-) Skrevet 15. juni 2009 #6 Skrevet 15. juni 2009 Mine har tripp trapp stol, og den er super!!! Kan justeres etter barnets alder og brukes til dei blir ganske så store:-)
Lemonia Skrevet 15. juni 2009 #7 Skrevet 15. juni 2009 Vi begynte med høystol da han var ca 6 mnd. Vi har også Antilop fra Ikea. Anbefales. Veldig praktisk med eget bord og ikke minst at den er så lett å holde ren, det blir mye gris når en liten skal spise. Vi synes ikke Tripp Trapp er verdt pengene så da ble det denne. :-)
Brillemamma Skrevet 15. juni 2009 #8 Skrevet 15. juni 2009 Vi begynnte vel med spisestol når de var rundt 5mnd gamle,tror jeg.. Vi har en Hokus Pokus stol. En utrolig bra stol!! Den er av hard plast,med skinnputer i. Man kan legge den ned,og da blir det en stol med bord. Snur man den igjen blir det en gyngestol med ratt. Og så er det selvsagt vanlig (høy) stol også. Du får den i forskjellige farger på putene. Vi har hvit med svart skinn. Men har også sett hvit og rød, hvit og blå... Jeg hadde akkuratt samme stol når jeg var liten. Så den brukes når vi er hos besteforeldrene. Ser ikke ut som den er brukt,selv om den er brukt til 5 unger..Dvs god kvalitet!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå