Anonym bruker Skrevet 15. juni 2009 #1 Skrevet 15. juni 2009 Hva var det igjen? Det var noen her inne som hadde et genialt tips for å rengjøre stekeovnen. Noe man skulle sette inni en tid før man skulle vaske for at det skulle løsne på null komma svisj.. Noen som husker hva det var??
Anonym bruker Skrevet 15. juni 2009 #2 Skrevet 15. juni 2009 Husker ikke hva det var, men jeg fikk ren min etter julas "herjinger" med fastbrent stekefett med aske..Har du vedovn,- samle opp litt aske og bland ut i varmt vann..Vaske med sammenkrøllet avispapir.....Man må gni litt, men jammen fikk jeg bort ALT!!!
Anonym bruker Skrevet 15. juni 2009 #3 Skrevet 15. juni 2009 Tømme ett tynt lag med grønnsåpe i bunnen av stekeovn, ha oven på laveste styrke, ca 50-70 grader, la dette stå en stund, så vaske ut. Dette funker jo best på kun bunnen, blir litt værre å praktisere på veggene...
Anonym bruker Skrevet 15. juni 2009 #4 Skrevet 15. juni 2009 Tja supertips kan det neppe kalles, men det virker i alle fall. En liten skål med salmiakk (ja da, det LUKTER!) settes inn i stekeovnen på 30-40 grader noen timer. Og så en vask med kraftig salmiakkvatn. Da blir den REN. Uten de store fysiske anstrengelsene.
Anonym bruker Skrevet 15. juni 2009 #5 Skrevet 15. juni 2009 Hørtes ut som en ubehagelig rus... hehe...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå