Gå til innhold

Hva synes dere om Sandor?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi venter en liten gutt, og min samboer er i fra Ungarn. Sandor er et ungarsk navn, og vi vurderer dette navnet. Han har en sønn fra før, og vi har en datter sammen -begge har navn på S. Jeg er veldig ambivalent til dette navnet, men vi sliter veldig med navn som fungerer i begge land...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Likte det jeg!!! Syns det klinger og ser bra ut!

Skrevet

Alternativet er jo selvsagt Sander, men her jeg bor så blir det oppfattet som et temmelig klysete navn..

Skrevet

jeg syntes Sander er hakket penere enn Sandor..

Og jeg syntes ikke man skal velge et navn ut fra hva alle andre mener, det viktigste er at det er et navn som stemmer for dere og som dere med stolthet kan gi barne deres.. Om folk syntes at Sander er et klyse navn så vis at de tar feil.. Kanskje deres sønn forandrer dems syn på navnet... For meg er navnet Sander et stødig og godt navn, min Oldefar het faktisk det..

Lykke til

Skrevet

Ikke så begeistret. Jeg forbinder det bare med kvasisatanisten Anton Szandor La Vey. Er ikke Szandor vanligste skrivemåte, forresten?

Liker Istvan og forsåvidt også Ferenc av ungarske navn.

Skrevet

...synes det kan minne litt om navn i retning av sanitærartikler...

Skrevet

Jeg kjenner faktisk en Sandor, og han er utrolig koselig,dyktig og flott... Så jah, gå for Sandor. Sander er et veldig vanlig navn, Sandor gjør det litt mer eksotisk uten å bli for voldsomt spesielt.

Applauderer navnet ;)

Skrevet

Nei, det staves Sándor, ikke Szandor. Sándor uttales jo egentlig med "sh", men jeg vet ikke om dere har tenkt å uttale det med "s"? Jeg synes det er et fint navn, uansett hvordan dere velger å uttale det, og siden samboeren din er ungarsk, er det jo veldig naturlig. Det er ikke så mange navn som går på både norsk og ungarsk, egentlig, det hadde vært enklere med jentenavn... Péter er det eneste andre jeg kan komme på i farta?

Skrevet

Hehe, det ble mange innlegg fra meg her... men brukes ikke Endre også i Ungarn? Uansett, jeg synes Sandor er fint, jeg.

Skrevet

Vi kommer til å uttale med "s", og skrive uten strek over -blir uvanlig nok med ungarsk etternavn... Vanskelig med navn som fungerer, og alle de andre navnene som er nevnt er veldig oppbrukte i familien (i ungarn kalles jo alle opp, men de bruker kjælenavn...)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...