Anonym bruker Skrevet 15. juni 2009 #1 Skrevet 15. juni 2009 Litt pinlig greie det her, men; Jeg synes mannen min dusjer alt for sjelden. Jeg teller ikke de gangene han dusjer, men når vi har vært borte ligger dusjsakene hans lenge i posen sin. Det hadde gått 5 dager en gang og da spurte jeg om han ikke hadde dusjet på de dagene, og da svarte han bare: jeg vasker meg. Men jeg synes ikke det er nok! Er jeg helt tullerusk eller? I tillegg sliter han med litt tørr hodebunn og når han ikke skyller håret blir det mye flass, må støvsuge sofaen annehver dag for da er den helt hvit av flass der han sitter. Jeg har i det siste synes det har begynt å lukte litt mye svette til tider. Kommenterte det faktisk i går, og han har ikke dusja etter det, han hadde bare dynka seg med parfyme idag kjente jeg. Jeg føler jeg må si fra, men føler jeg er litt frekk og... Hva hadde dere gjort?
Gjest Skrevet 15. juni 2009 #2 Skrevet 15. juni 2009 I dagens norske samfunn mener jeg at dersom man vil være innenfor det som normalt regnes som sosialt akspetert, så skal alle over 12-14 år dusje minst annenhver dag, gjerne hver dag. Du kan jo evt lage en egen tråd, gjerne på Skravelsiden, og spørre "hvor ofte dusjer du, og hvor ofte dusjer mannen din?" og så vise ham tråden senere dersom han mener han dusjer ofte nok. Vil tro det kommer en del "æsj, er jo ekkelt å ikke dusje oftere enn..xx..dager!" i en slik tråd, og da behøver du egentlig ikke forklare så mye mer om hva andre tenker heller ;-)
Anonym bruker Skrevet 15. juni 2009 #3 Skrevet 15. juni 2009 Jeg har en mann som var sånn.. Og jeg måtte si det rett ut.. "Kjære, jeg sier det ikke for å være slem, men du må begynne å dusje oftere... Det lukter svett og ekkelt av deg.. Jeg har mye mer lyst å kose deg hvis du er ren og pen!" Nå er han ganske flink, dusjer ca annenhver dag., Han er også blitt mye flinkere til å legge merke til egen lukt.. Men man må nok bare si det rett ut, at det er litt ekkelt.. Men man sier det ikke for å være slem, man sier det for å være snill - så ikke andre skal reagere på det!
Gjest Skrevet 15. juni 2009 #4 Skrevet 15. juni 2009 Og så gir du ham en god shampo mot flass/sensibel hodebunn. Kerastase sin er fin.
Anonym bruker Skrevet 15. juni 2009 #5 Skrevet 15. juni 2009 Jeg var en gang sammen med en fyr som ikke var noe flink til å dusje. Gjorde det faktisk slutt med ham p.g.a. det. (dette er mange år siden) men han tok ikke hintene mine, og etter en stund mistet jeg helt lysten på han. Så du må nok bare si det på en pen måte til han, som en nevnte over her. Ikke noe moro å ta opp, men det er vel verre å ikke si noe? For da må du leve med det.....
Anonym bruker Skrevet 15. juni 2009 #6 Skrevet 15. juni 2009 Min mann var også slik, men jeg begynte å si i fra. Det er jo bedre at vi sier i fra enn at andre kjenner det lukter av han og begynner å snakke med andre om det?! Han er uansett blitt mye flinkere til å dusje nå, og han tok seg overhodet ikke nært av det da jeg sa det til han. Han er heldigvis meget hardhudet:)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå