Gå til innhold

slanke meg....

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei jenter!

jeg tenger tips... skal ned i vekt... skal gifte mæ i august:) Men ett er fødsel så har æ fått på mange mange ekstra kilo. Jeg er aktiv, jogger og går turer hverdag. Har gått ned 10 kilo på det + sunnt kosthold selvfølgelig.

Nu skulle æ gått ned 10 kilo til, og trenger ekstra hjelp av slanke produkter som jeg bruke siden jeg ammer. Har dere tips?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du bør jo bare fortsette som du gjør, evt kjøre hardere treningsøkter. Slankeprodukter skal man ikke bruke ved amming. Bør ikke brukes når du ikke ammer heller, spør du meg....

Skrevet

joda du har nok rett i det! men jeg er virkelig desp!

Skrevet

Mamma driv å slankar seg no, veit ikkje kva "kur" ho går på, men trur det er noke litt ala Fedon. Då skal ho i allefall ete omtrent kun protein (+ noke sånne posar med div. mat, men trur ein kan kome langt uten dei og).

I løpet av første vekene gikk ho ned 8kg. (må legge til at mamma var stor i utgangspunktet, så det å gå ned så mykje så kjapt var heilt greit).

Så om du byttar ut store delar av maten med proteinrik mat, samtidig som du fortset å trene som du gjer, trur eg du vil merke forskjell.

(i den kuren skal ein ha 4-5måltid for dag minst og ein kan ikkje ete frukt, gulrot eller potet...+ein del anna eg ikkje hugsar).

Skal sjølv gå litt ned i vekt(litt under 10kg) fram mot august (eller så fort som råd), og har tenkt å legge opp til små måltid, ganske ofte, for å få fart i forbrenninga. I tilegg skal eg begynne å trene litt (no er det fint lite trening i grunn). Skal berre bli friske frå forkjølelsen først:)

Skrevet

Sjekk ut South Beach dietten eller andre lavkarbo, da får du resultater. Har selv gått ned 5kg på 3uker med south beach, samt 10cm rundtmidjen. Dette er basert på sunt og normalt kosthold, står endel om det inne på slankedebatten her inne. Ellers er det bare å google. Et annet meget nyttig forum er lavkarbo.no, masse oppskrifter og gode tips:)

Jeg føler meg mer mett nå enn før, så er ikke en sultekur, kan egentlig spise så mye man vil bare det er "lovlig". Jeg har ikke økt aktivitetsnivået nevneverdig, går som vanlig turer og jogger litt innmelom, samt litt styrke. Men man går ned uansett.

Skrevet

Hvis du skal gå ned såpass mye som 10 kg på kort tid (til august), må du sette inn litt hardere skyts nå den siste tiden. Du har allerede vært kjempeflink å gått ned 10 kg.

Det er fint at du er aktiv, fortsett med det. Men når man skal slanke seg er det matinntaket som er det viktigste.

Jeg vil foreslå at du kutter ut karbohydrater ("hvetemel og sukker") Istedet for brødskiver velger du Ryvita knekkebrød (det mørkeste, rød pakke) eller baker proteinbrød (du kan få oppskrift om du vil).

Istedet for potet/pasta/ris velger du andre grønnsaker eller salat. Husk at frukt inneholder sukker, fruktose, som er såkalt naturlig sukker, men like fullt sukker. Vær derfor varsom med frukt, det holder med 1 per dag. Spis 4 - 5 små måltider i løpet av dagen. Drikk mye vann.

Vær obs på "skjulte" kcal som i kaffe latte e.l., yoghurt, andre melkeprodukter. Om du spiser noe som du MÅ ha sukker i/på, så velg f.eks Splenda sukkererstatning.

Lykke til!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...