Gå til innhold

Hvordan fikk dere de små til å like vann????

Anbefalte innlegg

Skrevet

Min er 5 mnd og jeg prøver å få han til å drikke litt vann, men neida det er ikke godt hehe. Han brekker seg og hater det.. Noen tips?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Prøv forskjellig temperatur på vannet. Jeg hadde det for meg at det måtte være lunkent og det ville hun ikke ha. Prøvde med iskaldt vann og det elsker hun :o) Vi prøvde også mange forskjellige måter å gi det på, kopp, glass, beger, sugerør, tutekopp, tåteflaske osv. Bare fortsett å prøve, plutselig går det :o)

Skrevet

Veslejenta nektet å smake helt til en dag jeg var litt stresset og glemte å ta oppi melkepulver.

Satte oss i den faste stolen og dyttet flaska i en gapende munn som viste at nå var det melk på vei........og hun sugde en god stund før det gikk opp for henne hva det var hun faktisk drakk.

Hun er ikke glad i vann nå men drikker det.....hvis hun får det på rommet sitt før hun skal sove.....

Eldstemann lærte seg å drikke vann ved å få eplejuice oppi som jeg gradvis blandet tynnere og tynnere.

Skrevet

Slik var begge våres eldste også. Vi begynte å gi til grøten. 2 skeer med grøt, en skje med vann. Hele tiden og helt konsekvent. De spyttet ut, hostet og harket, spyttet ut og spyttet ut, men jeg _ville_ at de skulle like vann så gav ikke opp. Etter et par uker med dette ble det mindre og mindre av at de spyttet ut, tror de omsider vennet seg til smaken og jeg gikk over til vann i tutekopp i stede for på skje. Litt ble spyttet ut, litt ble svelget ned. Ca 2 mnd etter vi begynte å venne dem til vann drakk de vann begge to, men det var en tålmodighetsprøve, det må jeg innrømme! Vel verd det da, de elsker vann begge ot fortsatt og spesielt mellomste på 4,5 år foretrekker faktisk ofte vann fremfor saft og brus om han blir tilbudt dette. Med nr 3 slapp vi noen tilvenning, han drakk vann fra første stund uten å rynke på nesen, det var deilig! :-)

Skrevet

Så smart. Jeg har hele tiden hatt litt lunket ja..nå skal det prøves hehe..

Skrevet

Tusen takk for kjempe tips alle sammen.. er jo så greit at de drikker litt vann nå som varmen kommer og ved siden av grøt osv.. takk takk .o))))

Skrevet

Vi har akkurat begynt å gi prinsessa vann, hun er også 5 mnd og ser ut til å like vann igrunn :) Hun drikker gjerne hun, så lenge hun får holde koppen selv! Hun får rett og slett leke med koppen, for til å begynne med skjønte hun ikke helt hvordan den fungerte - nå tar hun noen slurker, så leker hun litt, og sånn holder hun på! Forbausende lite som kommer ut igjen, men igjen er dette når hun får holde selv ;) Når mamma holder sier hun buuuuuuu så vannet bobler ut, så ler hun ;) Hun drikker lunket vann da, kaldt vann fører til grimaser og en elv av vann som renner nedover haka. Litt til grøten, men mest før hun skal sove, men er mett og bare vil ha kosen! Hun rekker hendene etter koppen når hun vil ha nå, så den står ved sidenav lekematta, så får hun leke litt med den når hun strekker seg etter den. Men hun må alltid sitte for å drikke, og hvis hun bare biter i den uten å drikke får hun ikke ha den mer. Fungerer fint her, enda iallefall :) Lykke til!

Skrevet

Vi hadde Wefa C oppi, nypeekstrakt som de selger på matbutikken. Fikk tips på hs, og det er jo bare sunt!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...