signe maten Skrevet 15. juni 2009 #1 Skrevet 15. juni 2009 Hvis du er i aldersgruppen som kan spare i bsu, SÅ GJØR DET!! Det har så mye å si for et fremtidig huslån! Det er den sparekontoen med best rente, samt at du får igjen 20% på skatten (4000kr ved full oppsparing). Du kan spare 20000 per år og opptil 150 000kr over tid. Det var BSU oppsparinga som gjorde at vi fikk låne 90% av kjøpesummen til bankens beste rente i fem år. Vi hadde spart "fullt" på en av BSUene (vi har en hver), banken regner to års full oppsparing for fullt (iallefall vår bank), altså 40 000kr. Vi fortsetter å spare på kontoene til de når 150 000kr for så å betale ned på lånet. BSUen gjorde at vi fikk en rente på 3,45 mot 2. prioritetsrenta på 5 ettellerannet. Jeg har ikke selv skjønt hvor mye BSU har å si, men det gjør jeg nå, og derfor oppfordrerer jeg alle til å spare i BSU - for deres eget beste Det er ikke nødvendig å spare fullt hvert år, men det er viktig for banken å se at dere sparer. Og har dere ikke 40 000 på en BSU, og begge sparer i en så kan dere legge de sammen BSU har nå blitt min "hjertesak" og jeg skal fortelle alle mine venner om fordelene slik at de begynner å spare de også
It's all about me Skrevet 15. juni 2009 #2 Skrevet 15. juni 2009 Har de forandret maksimumsatsene i det siste? For det har da vært 15.000 i året og 3000 igjen på skatten tidligere.
signe maten Skrevet 15. juni 2009 Forfatter #3 Skrevet 15. juni 2009 Ja, de høynet satsene nå i høst/vår. Mulig fra jan 09(?). De er i allefall forhøyet - enda bedre grunn til å spare i BSU
It's all about me Skrevet 15. juni 2009 #4 Skrevet 15. juni 2009 Kjekt å vite selv om vi er inni vårt siste år nå.'Men en ekstra tusenlapp kommer godt med det.
signe maten Skrevet 15. juni 2009 Forfatter #5 Skrevet 15. juni 2009 Ja, en tusenlapp her, og en tusenlapp der og vips på er man, ja, kanskje ikke akkurat millionær, men litt rikere..!?
Nagilimia Skrevet 15. juni 2009 #6 Skrevet 15. juni 2009 Jeg fikk en bsu-konto av mamma i 18-årsgave og sparte 500 kr for meg i mnd. Syntes det var den kjipe gaven den gangen. Nå står 50 000 (spart max selv siste årene) og jeg er overlykkelig. Vi titter etter hus nå. Banken anbefalte oss førstehjemslån nå, og når vi har spart 150 000 --> betale ned på låne og evt. refinasiere og bruke pengene til å pusse opp. Dvs at om 5 år så kan vi pusse opp for 150 000
signe maten Skrevet 15. juni 2009 Forfatter #7 Skrevet 15. juni 2009 Ikke sant - det er jo helt fantastisk
Eva_81 Skrevet 15. juni 2009 #8 Skrevet 15. juni 2009 Enig, BSU er ganske genialt. Og enda bedre nå når beløpsgrensene har økt!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå