Gå til innhold

På hvilken dag fikk dere EL etter pergo ?? =)

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvor mange PP tok det før den satt ?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har tatt Pergo i tre sykluser, den første syklusen fikk jeg ikke EL, neste fikk jeg EL på CD 21 (tok Pergo dag 4,5,6,7 og 8) og da ble jeg gravid. Mistet i MA oppdaget i uke 8, utskraping. Så tok jeg Pergo på første menstruasjon, og ble gravid på nytt, og er nå 8+5. Har sett at hjertet banker to ganger allerede, så er optimistisk da :-)

Skrevet

Er på dag 14 i syklusen nå, 5 dager siden jeg var ferdig med pergo.. men er redd det ikke har virka jeg se... :( siden jeg ikke har fått noe EL enda..

Skrevet

Hvor lange sykulser pleier du å ha da? Jeg har lest at Pergo kan fforskyve syklusen så EL blir senere enn vanlig. Denne gangen fikk jeg faktisk ikke EL før CD 22! Så der er da fortsatt håp for deg og skulle jeg tro..:-D

Skrevet

Da er det håp da, er jo bare på CD 14 :D

jeg har ikke syklus ellers desverre :(

Skrevet

Heisan =)

Jeg fikk el på dag 16 etter pergo, var ihvertfall det temp skjemaet mitt sa hehe

Ble gravid på første runde =)=)=)=) Er nå 6+3 =)=)

Så der er håp for deg =) Lykke til =)

Skrevet

men jeg skjønner ikke helt, hehe.. Jeg tester med strimmel hver kveld, og den er jo ikke helt blendahvit, men kan den brått være positiv i dag ?

Skrevet

EL-tester måler nivået av hormonet LH (luteniserende hormon) i blodet. Du vil ha varierende mengde av dette hormonet i blodet i løpet av syklusen. På et tidspunktet i syklusen stiger LH-mengden over et visst nivå, for så å synke igjen etter ca et døgn, og det er denne "toppen" som utløser EL. Derfor er det vi kan måle på EL-tester om vi kan forvente EL innen 12-36 timer, for vi får da positiv test på LH-hormon.

Derfor er det viktig å notere seg at EL-testen ikke er positiv før test-streken er like sterk eller sterkere enn kontroll-streken. Og- ja, testen kan plutselig bli positiv ;-)

Lykke til!

Skrevet

Jeg har gått på 2 pergokurer. Jeg har PCOS forresten. Første gang hadde jeg EL på dag 27, og dag 21 i pausemnd. Andre gangen fikk jeg EL på dag 25 og dag 23 i pausemnd. Deretter bestemte jeg meg for å ikke bruke pergo mer, ble så deprimert av den. Spiren satt 2 mnd etter siste pergokur. Jeg har EL av meg selv, men den er uregelmessig.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...