Gå til innhold

Øreverk

Anbefalte innlegg

Skrevet

Noen som har erfaring med øreverk? 5-åringen våknett i natt og holdt seg for øret... gråt og sa han hadde vondt. Vi ga han en paracet, og prøvde å legge hodet hans høyt (mener å ha hørt at det er lurt). Da sovnet han, og i dag tidlig virket han helt fin. Bør man til legen for dette, eller går det over?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hadde i hvert fall ikke gått til legen så lenge formen er fin nå. Om det vedvarer og er kraftig plagsomt kan det jo være greit å få det sjekket.

Skrevet

Øreverk går somregel over av seg selv etter 2 - 3 døgn. Paracet og høyt hodeleie kan somregel avhjelpe på smertene. Nesedråper kan også avhjelpe ved at det letter trykket.

Derom plagene vedvarer over tre døgn eller barnet får høy feber ( over 39,5) kan det være greit og oppsøke lege. Da kan det være aktuelt med antibiotikabehandlig.

Skrevet

drypp litt jordnøtt olje i øret, det gjør underverket!! jeg pleier ta litt i ei sprøyte og varme det forsiktig under springen slik at ikke oljen er kald og ubehagelig. men pass på- den blir fort for varm!!

Skrevet

Takk for gode råd:) Da avventer jeg noen dager før jeg eventuelt snakker med lege.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...