Linsy&snart 2prinsesser Skrevet 14. juni 2009 #1 Skrevet 14. juni 2009 Hei Jeg leste innlegget ditt der du etterlyste litt solskinn Her kommer masse! Vi prøvde i 1,5 år før jeg kontaktet gynekologen min, etter 3 mnd ble jeg undersøkt for endometriose på Rikshospitalet og bare 2 uker etter (de hadde fått en avbestilling..) ble jeg innkalt til Riksen for ett laperoskopisk inngrep for at de skulle sjekke hvor ille det så ut. Hele venstre eggleder satt fast i buken og var tett så de skylte igjennom med blåfargestoff og brant vekk det som var:) Hun som lå i sengen ved siden av hadde akkurat det samme som meg (hun var "bare" 23 år, jeg var da 37). Legen mente det hadde gått så bra at vi kom til å bli gravide begge to innen 3mnd... Hun ringte meg 3mnd etter og var 11uker på vei De ble altså gravide uken etter inngrepet!!! Jeg brukte litt lenger tid, så jeg tok ett brett med Pergotime, så hadde vi ett forsøk på inseminasjon 3-4 mnd etter inngrepet. Det var negativt og vi ble satt opp til prøverørsforsøk 3 mnd etter. På første forsøk fikk de tatt ut 3 egg, men ingen ble befruktet. 3 mnd senere hadde vi forsøk nr 2 som også var mislykket. De tok ut 4 egg, to ble befruktet men det var store kromosomavvik (?) så heller ikke nå ble noen satt inn. En uke senere fikk vi dommen! Vi fikk ikke det tredje forsøket pga dårlig eggkvalitet. Ergo så var vårt eneste håp eggdonasjon i utlandet (vi ble anbefalt Finland...) eller adopsjon. Vi gråt begge to på vei ut av KK på Riksen... Jeg følte meg helt tom.. Men jeg tok Pergotime mnd etter også, tenkte at en siste kur kunne jo ikke skade.. Så kjøpte vi valp som vi fikk i hus ca 4 mnd etter den knusende beskjeden. Vi er begge sykepleiere og jobber i turnus, og jeg jobbet masse ekstra, festet og levde faktisk veldig usunt i denne perioden.. Jeg kunne jo ikke bli gravid, så da kunne jeg likeså røyke og drikke og jobbe nattevakter.. Og etter at valpen hadde kommet måtte vi jo være mye hjemme en tid. Jeg dro fra Oslo til Bergen for å hente valpen en fredag ettermiddag, mandagen under 4 uker senere var jeg så sliten og kvalm at jeg ropte til mannen etter en runde med oppkast at enten var jeg gravid eller så var jeg dødssyk!! Dagen etter tok jeg en graviditetstest, og den var positiv! Positiv test for første gang! Vi lo og gråt om hverandre og var så sjokkerte som det går an å bli! Men lykken var kortvarig... 5 uker senere mistet jeg spiren. Vi var oppom Riksen og tok en innvendig UL, den viste bare det vi visste. At jeg hadde hatt en SA. Men nå visste vi at vi kunne bli gravide, så vi var faktisk lykkelige midt oppe i sorgen. Og legen kunne se rester av morkaka, så jeg fikk antibiotika mot en evnt infeksjon, legeerklæring for å slippe nattevakter og beskjed om å ta livet med ro. Så jeg jobbet mindre, sluttet å røyke, tok kun ett glass vin/en øl til maten og tok Omega-3 og Gravid vitaminer. Vi hadde fisk 3-4 ganger i uka, elsket hver dag for å bedre sjansene for jentefoster (de er sterkere enn gutta ) og var mye hjemme med valpen. 3 mnd etter var mensen forsinket igjen, og testen var positiv! Vi venter en kromosomfrisk jente med termin 3 oktober!!!! Pga historien min har vi UL hver 5 uke og de har sjekket tulla for alt som kan sjekkes. Samtlige leger bare rister på hodet og smiler når de forstår at vi har blitt spontant gravide..hi, hi... de skjønner ingenting.. Nå er jeg 24 uker på vei, det er masse liv i magen og det er herlig å være gravid selvom jeg er sykemeldt og sliter med det ene og det andre. Lykke til! Det går ann..
sailor m1+2prinsesser :-)) Skrevet 14. juni 2009 #2 Skrevet 14. juni 2009 Hvilken fantastisk historie for alle oss andre her inne også, Lykken er stor det vet vi. Gratulerer så mye!!!!! og lykke til videre. klem
Alid@ Skrevet 15. juni 2009 #3 Skrevet 15. juni 2009 Snufs, blir helt rørt jeg, en skikkelig flott solskinnshistorie;) Dette trenger vi som sliter litt, gir oss mot til å stå på videre så takk for at du deler den med oss;) Masse lykke til videre!!
Mirakel <3 Skrevet 15. juni 2009 #4 Skrevet 15. juni 2009 Hei Linsy Er så glad på dine vegne og takk for at du fikk meg til å føle et håp om at det går virkelig ann å få barn selv om en har noen odds imot seg og til og med på den gammeldagse måten ...hehe.... Gratulerer så mye med graviditeten og du har gjort sånn at jeg har fått en bedre dag og at je ser lysere på dette igjen nå Klem
Linsy&snart 2prinsesser Skrevet 16. juni 2009 Forfatter #5 Skrevet 16. juni 2009 Tusen takk! Godt å høre at jeg kan spre håp Stå på jenter, det ordner seg for de aller fleste til slutt! Jeg blir veldig ydmyk og får gåsehud på armene over reaksjonene deres.. Nå sitter jeg og ser tulla i magen sparker, helt fantastisk:) Det kommer stadig små bulker på t-skjorten på høyre side.. Og hun svarer meg når jeg dytter lett over der hun sparket sist :0) Sender over masse babystøv til dere alle...phhhhuuhhhh....
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå