VinterSol+2 Skrevet 14. juni 2009 #1 Skrevet 14. juni 2009 jeg er "Heldig" og er ferdig på jobb om en uke. Dvs at jeg er arbeidsledig, for da går vikariatet mitt ut.. men jeg må innrømme at jeg gleder meg, for nå er jeg altså så sliten! Har litt med arbeidspresset på jobben å gjøre, og at jeg har så mye kynnere om dagen at det er vanskelig å gå. De siste par dagene har jeg hatt noen tak som minner sterkt om rier, for de er ordentlig vonde. Men så lenge de ikke kommer regelmessig eller noe, så satser vi på at det bare er kroppen som sier i fra at den gleder seg til jeg tar det mer med ro... -Og det får jeg jo snart, heldigvis, selvom det blir skralt med penger til sammenligning da. Men jeg merker jeg lissom er skuffet over meg selv, at jeg er så sliten som jeg er nå. er jo enda 15 uker igjen,lissom. flere som har det som meg?
HØNAogEGGET *har født* Skrevet 14. juni 2009 #2 Skrevet 14. juni 2009 Jepp... Og jeg kjenner igjen følelsen av skuffelse... Har dessverre også en travel jobb med flere timer pr uke enn vanlig, hvor tilrettelegging ikke eksisterer. Jeg har nå et kranglete bekken og er generelt sliten. Det aner meg at sykemelding snart er uunngåelig, men utsetter i det lengste. Hater at jeg klarer mindre nå enn vanlig!! Var jo i så fin form i forrige sv.skap... (men da hadde jeg jo kun meg selv å tenke på etter jobb, og ikke et lite barn som også vil ha oppmerksomhet fra mamman sin...)
Gjest eelis+guttespire Skrevet 14. juni 2009 #3 Skrevet 14. juni 2009 Jaa, jeg føler med deg! Jeg har vært av og på sykemeldt siden uke 7 - vært 100% sykemeldt siden 3. mai. Er nå 22 uker på vei og drittlei av å sitte hjemme. Er så skuffet over hvordan svangerskapet har vært, det ble liksom ikke som jeg hadde trodd i det hele tatt. Men går det ikke, så går det ikke. Så da sitter jeg her da...
nr 2 i oktober? Skrevet 15. juni 2009 #4 Skrevet 15. juni 2009 jepp vi e i samme bås. prøva å hold ut i mine 3 jobba... (lærer, dagmamma og ekstrajobb på butikk - tilsammen over 100%) men heldigvis får jeg ferie fra to av dem om ei uka. har begynt å grue meg til jobb etter ferien allerede....
Frøkna vårbarn 2014 Skrevet 15. juni 2009 #5 Skrevet 15. juni 2009 Jeg kjenner igjen den følelsen av skuffelse ja. Ikke at jeg forventer å være noe supermenneske, og egentlig har jeg ikke hatt særlig mye plager, men føler at kroppen ikke er "min" lengre, og jeg tenker den blir enda mindre min nå framover og etter fødselen... Og når jeg nå "endelig" innser at det kanskje er nok på tide å trappe ned og få en sykemelding så er legene såååå skeptiske. Skal til legen om noen timer nå og se om jeg får forlenget sykemeldingen min. Jobben min har jo sagt klart fra at de IKKE regner med at jeg kommer tilbake (så mye for tilrettelegging...), men det er jo legen som har siste ordet. Er forresten 28 uker i dag. 3. tri i morra!
Gjest Skrevet 15. juni 2009 #6 Skrevet 15. juni 2009 heisann jeg er 27uker i morgen og nå har jeg kasta inn hånkle. er så sliten at når jeg kommer hjen fra jobb må jeg sitte med beina høyt i 2 timer får jeg kan gå igjen,har aldri fått så vondt i beina før eller hatt så mye kramper som det jeg har nå. jobben kan ikke til rettelegge noe for meg siden de ikke har noen andre jobber jeg kan gjøre. det skal sies at jeg har en kjempe snill og omsorgsfull lege ringte ned til han og forklarte situvasjonen og fikk 100prosent sykemeling med en gang,han sa jeg ikke skulle ha dårlig samvittighet for og bli sykemelt nå. jeg synes det er litt tidelig og gå ut i 100prosent sykemeling nå når jeg ennå har 13uker igjen. men jeg gjør allt fort at lille jenta mi skal ha det bra. skal sies at jeg har hatt 4 spoantan oborter de siste2og ett halv åra. krysser alle fingrere på at dette skal gå bra.
VinterSol+2 Skrevet 15. juni 2009 Forfatter #7 Skrevet 15. juni 2009 merker det er litt sånn felles skjebne -felles trøst her. hehe. Ikke at jeg unner dere andre å være slitne, men så er jeg iallefall ikke så unormal... Jeg merker det svir litt å skulle være arbeidsledig også. Jeg har aldri meldt meg som arbeidsledig tidligere, -har hatt en kort periode som deltidsarbeidende etter forrige permisjon, som var tilnæret lik hjemmeværende... Men denne gangen sa NAV-damen at jeg værsågod fikk levere inn søknad om dagpenger.. merker det sitter så langt inne hos meg (har nok noe med oppdragelsen min å gjøre. Foreldrene mine bifaller lissom ikke dette med ledighetstrygd) Og så blir det så mye ekstra papirarbeide i forhold til fødselspermisjon og dagpenger og alle sånne ting! Skulle ønske man bare kunne trykke på en knapp eller noe, hehe. Jeg har bare fire dager igjen før kontrakten min går ut jeg... gruegleder meg. Skal bli så DIGG med litt tid til å hente meg inn, ha ferie med prinsessa mi osv, og så litt ekkelt å bare.. skulle være ledig, lissom..
ymeeiram Skrevet 16. juni 2009 #8 Skrevet 16. juni 2009 SLITEN! DET KAN DERE BANNE PÅ! Er 20 uker på vei. Går hjemme med minstemann på 8 1/2 mnd, har hatt bekkenlåsning og løsning siden uke 12, er trøtt, har vondt for å gå, bruker krykker på det værste. I tillegg bør elstemann på 6 år også få litt oppmerksomhet. Gubben må jobbe som de aller fleste andre gubber. Er også arbeidsledig, men her gikk det rett fra permisjon til sykemelding (håper inderlig at nav ikke roter det til - det er ikke hver dag man er arbeidsledig men sykmeldt fra arbeidssøking). Klage klage klage, og det var jaggu med godt. Lykke til jenter, alt ordner seg.
Mikkemafian Skrevet 16. juni 2009 #9 Skrevet 16. juni 2009 Kjenner meg veldig igjen her, ja.. Er 24 uker på vei og tror ikke strikken holder stort lenger. Etter en dag på jobb er jeg så trøtt at øynene bare detter igjen. Klarer så vidt å holde meg våken til vesla er lagt. Det er et mareritt å tvinge øynene opp om morgenen. Skal sjekke jernlagrene hos legen på torsdag tror jeg... Det var ikke sånn sist gang!! Da var jeg i så fin form i det øyeblikket kvalmen ga seg. Men det er vel det å ha en hjemme i tillegg til full jobb som gjør det litt vanskeligere denne gangen...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå