Anonym bruker Skrevet 14. juni 2009 #1 Skrevet 14. juni 2009 http://www.aftonbladet.se/wendela/barn/article440406.ab HA! Her står det svart på hvitt. Sykehusene tier om fødelsskader. Dette gjelder også i Norge. Hvor mange her inne har hørt om fremfall f.eks????
Anonym bruker Skrevet 14. juni 2009 #2 Skrevet 14. juni 2009 En veldig god grunn til at kvinner bør få velge fødselsmetode selv. Dette er skremmende, og veldi ekkelt!
Anonym bruker Skrevet 14. juni 2009 #3 Skrevet 14. juni 2009 Jaaa så enig! JA til selvbestemt fødselsmetode!
Anonym bruker Skrevet 14. juni 2009 #4 Skrevet 14. juni 2009 Kvinner burde gå i TOG! Slik man gjorde for å få selvbestemt abort!
Anonym bruker Skrevet 14. juni 2009 #5 Skrevet 14. juni 2009 Tragisk men sant! Läs gärna i den här tråden! http://www.dinbaby.com/forum/thread/140246823
Anonym bruker Skrevet 14. juni 2009 #6 Skrevet 14. juni 2009 Kan inte man arrangera ett sådant tåg via DIB??
Anonym bruker Skrevet 14. juni 2009 #7 Skrevet 14. juni 2009 Det har jo ikke vært diskutert annet enn fremfall opp og i mente her inne i lange tider, så det tror jeg de fleste har hørt om her, ja. Også at en kan revne fra navle til midt på ryggen;) Jeg har ingen fødselsskader på tross av en vaginal fødsel, men jeg har et stygt arr på magen etter et KS med mange komplikasjoner........ Det har ikke med å tie så mye om fødselsskader. Det har mer med at vi ikke lenger ser det som naturlig å føde på naturlig måte, med de følgene dette har for kvinnekroppen. Tross alt har evolusjonen ført til at kvinner har en naturlig måte å få ut avkommet på, til liks med alle dyr. Mennesket hadde ikke funnes i dag, hadde ikke naturen ordnet dette på en god nok måte. Om en ser litt ut i verden, så er det ikke alle land som har kommet så langt som å tilby bedøvelser/smertestillende til fødende kvinner, engang. Det har vi hatt lenge, og da tar vi det et skritt videre; vi vil velge noe vi TROR er bedre, selv om vi ikke har kunnskapsmessige forutsetninger til å vurdere dette for oss selv. Dette gjelder da i den vestlige verden. I de andre landene begynner de vel å tenke at smertelindring kanskje ikke hadde vært så dumt. Og senere vil nok der også komme krav om valg av fødemetode.
Anonym bruker Skrevet 14. juni 2009 #8 Skrevet 14. juni 2009 Jeg sa fra når jeg skulle føde at jeg ikke ville ha beina i disse kalde metallholderne, og jeg nektet også å føde i seng med avtagbar bunn. (Fødeseng, altså) Jeg ble heldigvis respektert. Mye handler om at vi kvinner kommuniserer ønskene våre. Men å sitte å forlange keisersnitt framfor vaginal, det er bak mål, når det ikke er grunnlag for det!
Anonym bruker Skrevet 14. juni 2009 #9 Skrevet 14. juni 2009 hvorfor ville du ikke føde slik? hvordan fødte du?
Anonym bruker Skrevet 14. juni 2009 #10 Skrevet 14. juni 2009 DU er jo heelt ute. Kvinner er hjernevasket til å tro at vaginal fødsel er det beste. Det står der, svart på hvitt...sannheten! Og det er noe piss du kommer med om at naturen er det beste bla bla...naturen er BRUTAL!
Anonym bruker Skrevet 14. juni 2009 #11 Skrevet 14. juni 2009 Ni som är intresserade så har jag tänkt samla in namn och skicka in till regeringen/ kungen om kvinnans rätt till att få bestämma över hur hon vill föda barn... skriv Ja i länken ovan som jag skrev! En tanke till er alla: Varför toppar barnmorskor, läakre och gynekologen listorna i statistiken över de som mest föder genom kejsarsnitt, de som vet så mycket bättre och rekommenderar vaginal födsel, ja till och med övertalar kvinnor som INTE vill föda vaginalt!
Anonym bruker Skrevet 14. juni 2009 #12 Skrevet 14. juni 2009 Og hvordan tror du KS var i starten da de begynte med det? Mang en kvinne som har dødd for at vi skal kunne oppleve et mer risikofritt KS i dag. Mennesket er også brutalt, og en del av naturen(om du ikke visste det). Jeg er faktisk ikke helt ute, selv om jeg mener vaginal fødsel er best. Jeg valgte det selv med nr 2, siden jeg hadde en fryktelig dårlig opplevelse med nødvendig KS med nr 1. Helseutdannelse har jeg, også. Jobbet på postoperativ avdeling har jeg også gjort. Jeg har også hørt mange som aldri har fått barn, si at de vil ha KS. Hvorfor det? De vet jo uansett ikke hva de går til. Ingen kan garantere at alt går helt knirkefritt, hverken med KS eller vaginal fødsel. De kan faktisk oppleve en vaginal fødsel uten noen som helst komplikasjoner(noe som faktisk er det vanlige, tro det eller ei). Men vil da heller ha en stor operasjon. Forstå det den som kan. Og mange av de tingene en tror en unngår med KS, er det faktisk ikke selve forløsningen som lager, men svangerskapet. Da tenker jeg inkontinens osv.
Anonym bruker Skrevet 14. juni 2009 #13 Skrevet 14. juni 2009 Keisersnitt har også sine komplikasjoner, kan jo være greit å tenke på. Men ser at det har vaginal fødsel også - har selv hatt ruptur og tangfødsel... Synes vi heller bør gå i tog for å få muligheten til å settes igang fra termindato om vi ønsker for å forhindre skader grunnet overtid, store barn og komplikasjoner. Dessuten er keisersnitt dyrt, da bør det være egenandel på dette om det ikke er etter legens anbefaling, dumt å bruke så mye penger på keisersnittfødsler som ikke har medisinsk grunnlag når disse pengene blir tatt fra andre avdelinger, altså mindre på kreftavdelingen, etc..
Anonym bruker Skrevet 15. juni 2009 #14 Skrevet 15. juni 2009 Enig med deg 23:51 De som jeg kjenner som har tatt KS har fått komplikasjoner i etterkant pga dette. Vi mennesker er jo laget for å føde. Millioner av kvinner har gjort dette før oss. Klart at KS er nødvendig av og til, men å velge dette fordi man ikke har lyst å føde???HALLO? Problemet i dag er vel heller at babyene som blir født er alt for store i forhold til før. Mange i 5 kilos-klassen. Klart at det blir problemer da... En egenandel på kr 50 000 burde vel være greit for dem som kan føde men ikke vil.
Anonym bruker Skrevet 15. juni 2009 #15 Skrevet 15. juni 2009 Jeg må jo bare spørre... er det noen som har lovet dere ar dere skal se ut som 18-åringer nedentil resten av livet eller?? Det tar på å få barn, jeg fødte vaginalt, har ingen planger etter det, men til gjengjeld har jeg hengepupper og løst og skrukkete skinn på magen.. kanskje vi skal sende brev til kongen og kreve gratis silikon i puppene og mageplastikk??? Let`s!!!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå