Gå til innhold

Og de sier at 1. trassalderen kommer når de er 3....

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har en på 13 mnd som skal gjøre alt selv! Spise- ta på sko(med hjelp da,men han skal stå og ta de på)

Sutrete og sinna nå han ikke får viljen sin!

Huff tenkte jeg slapp litt billigere unna med sutring nå med gutten enn jentene jeg, men den gang ei;)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hvem sier det?

Her begynte den før hun var 2.

Skrevet

Hvem sier det? The terrible two's.. For ikke å snakke om ettårsalder...

Skrevet

He-he;) Jo da ser jo at trassen er tilstede;) Heldigvis er han glad i å sove-både i sengen og vognen sin! Må jo se det positive også:)

"Ekspertene" sier jo gjerne at den 1. trassen kommer rundt 3-års alderen. De mener at det er da de forstår at de er egne individer som vil teste grenser og "klare selv"... Må jo bare si at min 1-åring er slik nå...

Skrevet

Mine ungar har "trassa" lenge før dei var 3år, el eg er ikkje heilt sikker på om det er trass, vil kanskje helle det meire mot fortvilelse over at dei så gjerne vil klare men klarer ikkje..... Mine ungar har og er veldig fortvila når dei ikkje klarer noko dei gjerne vil klare. Eg har sitte med ein unge på litt over året i minst ein time på badet fordi ungen skal kle på sjav, men strømpebuksa er vrien også skal dei starte på nytt når eg har retta litt på den eller hjelpt dei litt.......

Trass det ser eg på andre ting, når eg seier nei og dei ikkje vil høre, bare fortsetter med det dei gjer gale. Dei veit at det ikkje er lov men skal bare sjå kor lenge dei kan holde på før det skjer noko hos mamma. Da er det trass vil eg sei da........

Skrevet

Jo da det er jeg egentlig enig i- her er det en kombinasjon; han vil klare selv(spise,kle på...) men han er også TRASSIG- kjører på hvis han har bestemt seg for noe,om det er lov eller ei.... Når jeg tar han vekk fra situasjoner som han ikke får lov til eller faktisk er farlige(klatrer mye) blir han skikkelig sinna. Hyler og skriker og slenger seg ned;)

Han har også begynt å klype meg når han blir sinna på meg!

DET kaller jeg trass;)

Skrevet

Min er 20mnd, og kan ikke det kalles trass, så må det være en alvorlig form for agresjon;)

Skrevet

Feil....den kommer ikke i 3års alderen, den VARER I 3 år!

Hold ut!!!

Teller til 10 MANGE ganger hver dag!!!

Skrevet

Hehe her begynte trassen i 1 1/2 årsalderen og har igrunnen venta på at det skulle gå over når som helst. Nå er poden 3 år og eg har jo plutselig skjønt at det er jo nå det virkelig begynner ;) Har fått utlevert en kar med sterk vilje, og har lært at jeg aldri mer skal se rart på foreldre med barn som ligger rett ut på bakken og hyler... nå smiler eg bare medfølende istedet...

Skrevet

har man først kommet i trassalderen blir man aldri ferdig med den!!! er der fortsatt jeg til tider :-)

Skrevet

Varer i 3 år? Optimist! ;-) Vår eldste begynte skikkelig når han var 13-14 mnd gammel. Han er 6,5 år nå og har fortsatt sine byer. Jeg for min del har hørt at 10-12 års alderen er den verste "trassalderen" jeg da, så vi har mye å se fram til, hehe...

Ellers så leste jeg et sted at første leveåret gjennomgår babyen 6 trassperioder, så det så! ;-)

Skrevet

Må innrømme at det der medd 3 års trass har vært litt uklart for meg. Eldste var mest trassig fra han var drøye ett år, men det roet seg betydelig etterhvert, og da han var 3 år var han utrolig samarbeidsvillig sammenlignet med tidligere. Det ser ut som den midterste blir likedan...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...