Gå til innhold

Folk som tar på magene våre...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har fått meg en ganske finfin kul nå,og hvis noen tror jeg bare er mett og ikke gravid nå,- så blir jeg heller fornærmet ;)

3 ganger siste uken har folk sett koselig på magen min og sagt "Jeg skal ikke kjenne på den selv om jeg har lyst for jeg vet at gravide haaater det:) " Jeg blir like overrasket hver gang,jeg.... Jeg syns det nemlig er helt greit og koselig når venner vil ta på den og kjenne ;) En ting er fremmede som overrasker meg,- eller som kjenner før der er kul og dermed kjenner på meg og ikke magen liksom....Men nå når den er stram og rund er det jo bare hyggelig med litt klapping på den....

Har ikke truffet en enda som har turd å kjenne, eller som har spurt...De bare går ut ifra at de fornærmer meg om de gjør det....

Folk er rare ;)

Videoannonse
Annonse
Gjest eelis+guttespire
Skrevet

Skal vi bytte? :-)

Magen min får ikke fred fra noen. Jeg har faktisk kommet til det punktet der jeg velger å ikke være sammen med enkelte av venninnene mine, fordi jeg er så drittlei evig dytting og tafsing på magen. De spør aldri om lov heller. Grrr.

Skrevet

Hehe,så herlig :D Ja,bytter gjerne! Jeg går sundt og stryker på magen hele tiden selv, så da er det jo bare søtt når andre gjør det ;)

Men,jeg syns det er bra at de spør først,for all del.... Men mine venner går liksom helt ut ifra at jeg hater det...Merksnodig nok.

Skrevet

å herregud ja! Sinnsykt som enkelte man ikke kjenner så veldig godt bare MÅ tafse på magen. Får lyst å tafse litt tilbake jeg av og til.. DET hadde gjort seg det!

Det verste er jo at ennå er livmoren ganske liten, så det magens store kul består av akkurat nå er jo innvollene som presses opp og ut.. så disse tafserne tafser jo bare på flesk og vomfyll.. grrrr blir så irritert

Er kun greit hvis jeg kjenner spart når magen blir større.. og jeg sier KJENN NÅ...!

Skrevet

Forrige gang jeg var gravid ble jeg nesten litt fornærmet over at hvemsomhelst syns de kunne komme å ta på meg! :)

Jeg syns det var helt greit at venner og nære ville kjenne på magen (de fleste spurte først uansett), men når folk jeg møtte én gang i halvåret, eller har gått på skole med i gamledager kom og la begge håndflatene over magen og "gnudde", ble jeg både overrasket og litt snurt!

Denne gangen har jeg ikke opplevd det så intenst enda :)

Så lenge folk spør først (gjelder folk som ikke er så nære), og har i bakhodet at det ikke bare er baby, men også kroppen min, syns jeg bare det er koselig å dele gleden med dem :)

Gjest eelis+guttespire
Skrevet

Jeg har faktisk begynt å tafse tilbake. Når noen kommer og legger hånda spontant på magen min, tar jeg selv et skikkelig grep i flesket deres. Merkelig nok liker ikke folk det, er ikke det litt rart??

Jeg har ingen problemer med å si "Nå sparker babyen, kom og kjenn!", og når venner spør om å få kjenne, syns jeg ikke det er noe problem at de stryker over magen en gang. Jeg gjør det jo selv hele tiden. Det er bare dette med at fremmede slenger en hånd på magen min som hilsen, og gjerne planter hånda på magen og ikke fjerner den før jeg sier "Kan jeg få magen min tilbake nå eller?" UTEN å spørre. Eller venninner som bare tar på magen HELE tiden. De snakker ikke med meg engang, de bare kjenner på magen uten lov. Det er så DØDSIRRITERENDE!

Gjest eelis+guttespire
Skrevet

Det verste er nå egentlig når en god venninne av meg er sammen med en god venninne av henne (som jeg aldri før har møtt), og så sier min venninne til sin venninne: "Du MÅÅÅ komme og kjenne på magen hennes!!!!!!". Jeg svarer som regel med "Hei, mitt navn er Elisabeth, hyggelig å møte deg, du får ikke kjenne på magen min :-)". Hva med å spørre eieren av magen før fremmede inviteres til magetafsing? Ærlig talt.

Skrevet

Nydelig trend.

Jeg kan ikke fatte hva som får folk til å tro at det plutselig er greit om de tafser på magen min uten å spørre (ikke at det er greit om noen spør heller, da).

Skrevet

Hihi, dere reagerer slik som mine kjente tror jeg gjør ;P Kanskje det hjelper å være 182 høy,sortkledd og full i tattooveringer,- ingen fremmede har tafset meg på magen så langt ;P Ikke en :)

Kanskje gresset er grønnere på andre siden... Veldig få kommenterer magen min og ingen har kjent på den plutselig...Alle sier at de ikke skal gjøre det ,"for de vet hvor mye gravide haaater å bli tafset på"...Knis,- jeg syns jeg ser et vennebytte i nær framtid :D

Gjest Mylian&A.V+2til:-))
Skrevet

Jeg kan ikke fordra at folk tar på magen min. Det er noe sykt over hele greia. For det første er det ikke babyen de tar på(selv om de tror det i sitt desillusjonerte hode) og for det andre er det langt over min intimgrense at noen skal drive og klå på meg. Skal begynne å gjøre som eelis og ta tak i mageflesket på de så kan de se hvor koselig det er.

Skrevet

Jeg bryr meg ingenting om folk tar på magen min - dog må jeg si det forbauser meg når vilt fremmede gjør det ;)

Skrevet

Hehe... Enten det, eller så må det være et lett kjølig killerblikk som holder folk unna ;-) Har aldri opplevd at fremmede tafser på magen min jeg, og jeg venter jo nr 4. Tror ikke jeg ser noe videre skummel ut heller, men er vel ikke akkurat den som innbyr til kroppskontakt heller, så kanskje folk senser det? Eneste som tafser vilt, uoppfordret og uten å spørre på magen min er mannen sin farmor, og da har jeg bare ikke hjerte til å si noe på det selv om jeg ikke er helt komfortabel med det.

Skrevet

Jeg synes ikke det gjør noe om folk jeg kjenner eller stryker litt på magen min...MEN jeg har ei venninne som omentrent sitter oppå fanget mitt å kjenner. Spesielt hvis hun ser at det er spark og bevegelse på gang. Hun sitter helt oppi meg i sofaen og følger sykelig med på magen min. Hvis det er rabalder i magen i en halv time så sitter hun å tafser fra å til hele tiden. Jeg holder på å få hetta. Nå er jeg på overtid og hun var innom her om dagen, føler overhode ikke behov for å bli klådd på. Jeg var mildt sagt rasende da hun dro, men fant ikke ut hvordan jeg skulle si ifra uten at det skille oppfattet som ubehagelig for henne.

Ahhh... noen mangler antenner altså :s

Skrevet

Jeg blir også GAL av folk som stryker og kjenner på magen som den største selvfølge.. Ironisk nok spør alle vennene mine om det er greit, mens alt av fremmede bare "tar for seg".. Irriterende at man skal være nødt å være allemanns-eie som gravid..intimsone o.l. er plutselig fremmedord!

Skrevet

Hehe....jeg tror jeg har en veldig forståelsesfull omgangskrets. Ingen har verken spurt om å ta på magen min eller tatt på den uten lov. Synes det er helt fint. Hadde ei som tok på magen min når jeg var 12 uker på vei og da helt oppe ved puppene mine. Sa bare: Hello! Er ingen baby der opp. bare flesk!" Hun ble forlegen og har ikke tatt på magen min igjen. Er ikke så farlig at de tar når de er nærme venner og folk jeg kjenner. Den eneste som tar på min mage "uanmeldt" er barenfaren og søsteren min. Men det er helt greit for meg ;) Andre har tatt på magen min etter at jeg har spurt om de ville, ser jo at de har lyst!

Men jeg merker at jeg gruer meg til sommeren og til jeg skal begynne i sommerjobben igjen. Der møter jeg folk jeg halvveis kjenner fra ifjor og er litt redd for at de vil ta for seg.

Skrevet

jeg sier fra med en gang og rygger i rekordtempo. MIN kropp, og folk skal rett og slett drite i å klå på meg. Det er jo ekkelt!

skjønner ikke at de tror det er greit en gang, blir møkksur hver gang det skjer jeg, og det forteller jeg vedkommende og.

Skrevet

*Tafse på magen til Uglemamma*

:-)

Skrevet

Hihi! Du får definitivt masse lov,Thessa! :D Knis ;P

Skrevet

Her om dagen stod jeg i kassa på Meny da 2 voksne ukjente damer begynte å tafse på magen min!! Da måtte jeg bare si fra at "Vet dere hva, selv om den stikker ut betyr ikke det at dere kan ta på den..." De bare lo og sa "jammen du er jo så fin!"... åja DA er det lov! Ja jeg irriterer meg over når vilt fremmede gjør det, men mamma, svigermor og venner bryr jeg meg ikke om. Var det derimot med førstemann, da hatet jeg alle som gjorde det (bortsett fra mannen min selvsagt).

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...