viktorija 22 Skrevet 14. juni 2009 #1 Skrevet 14. juni 2009 Hvet ikke hva skal jeg tenke nå helt lost.Jeg hadde insemenasjin på Stork sista søndag i mai,før dette vært hos legen på torsdag fikk beskjed at folekuller vår på 17 mm og jeg må ta sprøyte lørdag 18.00 og siste dag samleie skal være på søndag og eggløsning skulle skje på mandag(legen hvet ikke at jeg reiser til danmark og bruker donorsæd).Jeg tok sprøyte på lørdag og vært i Dannmark søndag morgen fikk insm.11 på formiddagen.Og testet negativ 14 dager etterpå.Noen som har erfaring med eggløsningssprøyte?På Stork de sa at jeg må teste positiv først og sette sprøyte og reise til dk dagen etter........Hvet ikke hvordan jeg skal planere dette...jeg kan ikke si til legen sanheten p.g. jeg hvet at han er mot donor insm.og osv.Noen som lyst dele erfaring med meg?
bumpi de bump Skrevet 14. juni 2009 #2 Skrevet 14. juni 2009 Hei Viktorija 22! Det var leit å høre at det ikke gikk veien denne gangen. Det er en nedtur, det vet jeg (og mange her inne) alt om. Det jeg tenker om rådene fra legen din er at han går ut fra at sæden du har tilgjengelig er fersk. Ferskvare kan leve godt i kvinnekroppen i opp til fem-seks døgn. Donorstråene vi bruker i Danmark har en levetid på kun rundt et døgn etter inseminasjon, derfor er det ekstra viktig for oss at timingen er riktig - ellers minsker sjansene for å lykkes. Dersom du ikke kan eller vil bytte lege her i Norge, kan det være lurt å snakke med Stork etter at du har vært hos legen og målt foliklene og så følge deres råd om når du skal sette sprøyten og når du skal reise nedover. Har du fått mensen, forresten? En negativ test på dag 14 trenger ikke bety noe alene. Mitt første forsøk ga ikke positivt utslag før etter 16-17 dager (endte i MA). Så om du ikke har fått mensen, er det fremdeles håp : )
viktorija 22 Skrevet 15. juni 2009 Forfatter #3 Skrevet 15. juni 2009 Hei og takk for svar. Ja jeg fått mensen på dag 13 desverre.Ja jeg er enig med deg legin min tenker at jeg prøver på naturlig og da sæden lever opp i 3 dogner,men lest her litt andre jentas erfaringer og fortsatt lurere på om man må teste seg positiv først eller bare sette sprøyte? Lei å høre bumpi de bump at alt gikk ikke som det skal men sikkert du blir gravid igjen og alt skal gå strålende:)Hvor menge førsøk hadde du?
bumpi de bump Skrevet 15. juni 2009 #4 Skrevet 15. juni 2009 Hei Viktorija! Håper det går bedre med deg nå? Jeg vet dessverre ikke noe om eggløsningssprøyte, jeg har ikke brukt det, bare el-tester. Men det er kanskje noen andre her inne som kan svare deg på det? Ja, jeg satset på at denne berg og dalbanen blir avsluttet med en graviditet : ) Mitt neste forsøk blir mitt sjette - og forhåpentlig det siste. Lykke til med ditt neste forsøk!
mamman&prinsessene Skrevet 15. juni 2009 #5 Skrevet 15. juni 2009 Jeg har tatt eggløsninssprøyte. Når den settes er det 36 timer til eggløsning, det lønner seg jo da å være på Stork så nære som 36 timer etter sprøyten. Men dette vet du kanskje.. Jeg testet men det skal ikke være nødvendig for eggløsninssprøyten skal sørge for at det blir eggløsning. Jeg testet positivt 24 timer før da.. Jeg ble ikke gravid, det kan jo være mange grunner til det. Nå har jeg funnet en gynekolog som er villig til å følge meg, og han vil sjekke at eggledererne mine ikke er blokkerte. Det hjelper liksom dårlig med eggløsningssprøyte og annen assistanse om ikke egglederene er i stand. Så ikke vet jeg. Jeg syns synd på deg som ikke kan være åpen med din gynekolog, håper du har mulighet å finne en du kan være ærlig med, ikke godt å stresse på denne måten når du er igang med dette. Lykke til :-)
viktorija 22 Skrevet 16. juni 2009 Forfatter #6 Skrevet 16. juni 2009 Hei som jeg førstor nå at eggløsning skjer bare etter 36 timer etter at man setter sprøyta?Slik at eggløsning skjer ikke av seg selv tidligere foreksampel etter 24 timer?Dette faktisk vist ikke jeg....Da vet jeg nå at jeg vårt sikkert tidlig utforige forsøk;) Lykke til;) Mamman&prinsessen
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå