Kakeåndsen Skrevet 14. juni 2009 #1 Skrevet 14. juni 2009 Hvordan ville dere reagert hvis 3-åringen deres ble fortalt at h*n er stygg flere ganger av en annen 3-åring?
Nagilimia Skrevet 14. juni 2009 #2 Skrevet 14. juni 2009 Det ville vel kommet ann på om jeg kjente foreldrene eller ikke... Jeg ville jo snakket med han, og fortalt h*n at h*n ble lei seg, og hvis det ikke gikk, kontaktet foreldrene hvis det kunne hjelpe. Det viktigste er jo ikke godta det, og snakke mye med barnet ditt...
-mammsen-fikk tulle 060606 Skrevet 14. juni 2009 #3 Skrevet 14. juni 2009 Eg forteller ungen min at det ikkje er fint å sei slik og at eg skjønnar at det er leit når nokon seier det men det stemmer ikkje, du er ikkje stygg. Hadde ein episode når gutten min var 3år at nokon i bhg som da var 5år sa at han skulle drepe gutten min....... Eg sa at han ikkje kom til å gjera det og at det ikkje var fint å gå rundt å sei slikt noko. Eg sa til han at han fint kunne fortelle denna gutten at det ikkje er fint å sei slikt noko og at han heller fikk gå hvis den gutten kom bort til han, fortelle han at han ikkje vil leike med han når han snakkar slik til han. Og hjelper ikkje det så går du til ein av dei voksene i bhg og forteller kva han seier og at du ikkje likar det. Det bedra seg litt når den gutten starta på skulen men da med skulen vegg i vegg med bhg. Eg hadde da ein liten prat med ped.ledar slik at dei heller hadde eit ekstra auga med dei to guttane. Det var nemelig stille litt også starta det att, derfor tok eg det opp. Det ordna seg da og ingenting meire skjedde. Gutten min kan nå leike heilt fint med denna gutten, foreldra har hatt litt problemer med han men det var nok han som hadde litt problemer med å finna sin plass. Lykke til, ungar kan vera skikkelig ekkle nokon gonger........mine og andre sine....
Nagilimia Skrevet 14. juni 2009 #4 Skrevet 14. juni 2009 eller for å være ærlig: flere ganger --> jeg hadde eksplodert!!! (som mamma er jeg ikke som den rolige pedagogen jeg er på jobb
Kakeåndsen Skrevet 14. juni 2009 Forfatter #5 Skrevet 14. juni 2009 Jeg kjenner ikke foreldrene, og egentlig ikke denne jenta heller. Jeg prøver å lære ungene mine at det ikke finnes stygge mennesker, så jeg snakket høyt med datteren min etter at dette skjedde og sa at det ikke er greit å si at andre er stygge. Og at hun selvfølgelig ikke er stygg.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå