Gå til innhold

å velge ring....

Anbefalte innlegg

Skrevet

Var det vanskelig å velge giftering? Har dere forlover ringer og gifteringer, eller én som skal være begge deler... er sååååå mye utrolig fint...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vi har akkurat kjøpt oss ringer!!!

Var hos et par gullsmeder først og prøvde endel ringer, så på priser etc. Vi har kun en ring som vi tar på oss vielsesdagen. Vi var egentlig veldig enige om hva vi ville ha; han skal ha en 6 mm bred og tjukk ring, min er 4 mm bred og litt mer feminin, begge i hvitt gull uten diamanter eller noen som helst form for pynt. Inni skal det stå "Alltid din... 070809". Veldig fint å kjøpe de ringene sammen, pluss at vi sparte MANGE tusen på å bestille dem på www.chanti.no (som også er navnet til vår meget kjære avdøde hund, derfor var det lett å velge leverandør;)

http://chanti.no/#pageName=productDetailedNew&id=15997&begin=0

http://chanti.no/#pageName=productDetailedNew&id=5304&begin=0

Skrevet

Han fridde til meg med en ring han hadde kjøpt selv. Til seg selv tok han en ring han hadde arvet etter sin bestefar. Nå har vi akkurat kjøpt gifteringer på gullfunn. Enkle ringer, der det står Din...hjerte og dato inni. Jeg kunne godt brukt forlovelsesringen til giftering, synes den var så fin, men han ville at vi skulle ha like ringer (og at jeg skulle ha en ringe som så mer ut som en giftering, men han er så gammeldags og tradisjonell)..

Skrevet

Nei - jeg visste akkurat hva jeg ville ha - og da jeg fant det var det ikke noe mer om-og-men;o) Jeg fikk frierring da jeg ble fridd til - en flott ring med en firkantet diamant med små avlange diamanter nedover sidene. Hvitt gull, Gifteringen min har små firkantede og avlange diamanter som matcher frierringen - jeg har de på samme finger. Elsker ringene mine:o) mannen har en kjempeflott enkel ring i hvitt gull - litt bred og maskulin;o)

Skrevet

Vi gifter oss neste fredag på tinghuset, og ringene er endelig i hus!!:)

Vi fikk høre av ei venninne som hadde gjort noe kjempelurt, og de hadde arvet en del gull, som de tok med til gullsmeden, og da kan man veie gullet, og få ringer tilsvarene vekten. Så vi samlet sammen alt gullet vi hadde, det var 88 gram tilsammen(3 armbånd, kjede, 4 ringer, og en slipsnål). Så vi har valgt ut Snorre ringer som det er et trykk utenpå, som betyr "kjærligheten overvinner alt", og inni er det gravering. For å få de ringene trengte vi bare 17 gram gull, og vanslig pris ut på de ringene hadde vært 12 000,- men siden vi hadde så mye gull betaler vi bare 1500,- !! De er 7 mm brede, massivt hvitt gull og inmari fine!!!

Siden vi hadde så mye gull byttet vi resten inn i et gullkjede til min kjære samboer, og det hadde egentlig kostet 32 000,- men vi betaler bare 3800,- (synes gullkjeder er HARRY, men man får jo ikke et sånt tilbud igjen.....)

så lønner seg absolut å bytte inn gull!!

Så da bruker vi heller mer penger på bryllupsreisen :)

Bare et tips!!:)

Skrevet

Vi kjøpte ringer når vi forlovet oss, graverte bare navnene våre i ringene forløpig, for tenker å bruke de samme som gifteringer (koster jo ganske mye penger og ser ikke vitsen med to sett). Vi endte opp med enkle ringer i gult gull, 4mm brede, men kraftige (ble anbefalt det da vi begge gjør en del kroppsarbeid). I tilegg er det i min 3 små diamanter som former et hjerte!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...