Anonym bruker Skrevet 14. juni 2009 #1 Skrevet 14. juni 2009 Hvordan kan man vite? Er virkelig sambo han jeg skal dele livet mitt med? Noen råd? Burde jeg holde meg til han jeg har nå, eller burde jeg avslutte forholdet? Kanskje noen av dere har vært i denne situasjoen, eller noe lignende. Hvordan løste dere det? Litt om vår situasjon: Tidligere var jeg sikker på at alt ville ordre seg. Men nå har jeg begynt å tenke nøyere igjennom ting. Har vært prøvere, men har tatt en pause nå av ulike grunner. Vi er uenig om ganske mye. Noe jeg ikke har (villet?) innsett tidligere. Er redd vi kommer til å kræsje når det gjelder blant annet barneoppdragelse. Vi er egentlig veldig forskjellinge. Har veldig forskjellig syn på mye. Jeg tenkter mye på om det kanskje finnes en som passer bedre for meg. Men tenkt om det ikke gjør det? Dette er mitt første ordentlige forhold, så jeg er så usikker på alt. Hva om jeg ikke finner noen som er "bedre" enn min nåværende samboer? Hva om jeg angrer? Hvordan blir livet som singel nå etter 4 år som samboer? Er 25. Hvordan blir livet hvis vi fortsetter sammen? Har lest mange av trådene her om hvordan parforholdene fungerer. Tror vårt har vært sånn midt på treet. Han respekterer meg og er ikke en slubbert. Men vi er ikke helt samkjørte og har forskjellige meniger om mye. Tenk om det finnes en som passer bedre for meg? En som passer mine "krav" bedre? En som har fast jobb, økonomien i ordren, er villig til å hjelpe til i huset, ikke har drevet med narkotika, en som ikke må drikke/ut hver helg, er interessert i nyheter, har et godt forhold til familien, er handy, tenker på/har omsorg for andre, ikke er sjalu eller utro, som elsker meg for den jeg er og driter i om jeg er tynn/tykk/høy/lav, som har egne venner med kan kose seg alene med meg, som har en omgjengelig personlighet hjemme og ute. Sambo oppfyller noen av disse kravene altså, men absolutt ikke alle. Økonomien og viljen til å ta seg en jobb selv om den ikke er drømmejobben er et problem.. Ganske stort og... Vi burde jobbe med forholdet vårt, men av ulike årsaker blir det vanskelig i nærmeste fremtid. Pga de ulike årsakene, må vi flytte. Skal si opp leiligheten, men spørsmålet mitt er om jeg skal flytte med han eller om han skal flytte alene... Trenger ikke bestemme meg før om 2-3 måneder enda, så skal bruke tiden til å tenkte mer og "se hva som skjer".
Anonym bruker Skrevet 14. juni 2009 #2 Skrevet 14. juni 2009 Jeg reagerer litt på denne: "En som har fast jobb, økonomien i ordren, er villig til å hjelpe til i huset, ikke har drevet med narkotika, en som ikke må drikke/ut hver helg, er interessert i nyheter, har et godt forhold til familien, er handy, tenker på/har omsorg for andre, ikke er sjalu eller utro, som elsker meg for den jeg er og driter i om jeg er tynn/tykk/høy/lav, som har egne venner med kan kose seg alene med meg, som har en omgjengelig personlighet hjemme og ute." Mest fordi jeg får inntrykk av at dette er noe din samboer ikke er/har. Du skriver at han oppfyller noen av kravene, men er "tenker på/har omsorg for andre, ikke er sjalu/utro, har en omgjengelig personlighet" av de kravene han oppfyller? Disse er et slags "minimumskrav" for min del, i tillegg til respekt og evne til samarbeid. Hvis jeg føler at jeg ikke kan samarbeide med samboer, eller at mine tanker/synspunkter/meninger/følelser ikke blir respektert, så vet jeg med meg selv at det ikke kommer til å funke. Og jeg vil ikke ha barn med en jeg ikke tror det kommer til å funke med. Har du prøvd å snakke med han om dette? Det kan jo være at han forandrer seg veldig hvis dere får barn, at han "vokser opp" litt og skjerper seg. Det kan jo også være at han har vanskelig for å uttrykke seg, og at han også er usikker på seg selv nettopp i forhold til de tingene du har beskrevet. Jeg tror ikke nødvendigvis at å gå er eneste løsning, i de fleste forhold. Men har man en dårlig følelse så kan det også være et dårlig utgangspunkt for å stifte familie.
Anonym bruker Skrevet 14. juni 2009 #3 Skrevet 14. juni 2009 Ja, de kravene er noe han oppfyller. Men det er det at vi har forskjellig syn og meniger om mye som er det største problemet. Har snakket med han om noe av dette. Vi har snakket om forholdet vårt, og at vi har lite til felles og ikke samme meninger om mye. Men ikke om vi burde være sammen eller ikke. Har vært at vi må jobbe med forholdet. Men får ikke gjort dette et par måneder pga flytting og da diverse årsaker. Vi skal utsette familiestarting til vi er klare for det. Når vi er sikre på forholdet og alt er som det skal.
Anonym bruker Skrevet 14. juni 2009 #4 Skrevet 14. juni 2009 Hvis du er usikker så er han nok ikke "the one". Er du sikker så er det likevel ikke sikkert at han er "the one". Så vanskelig er det faktisk :/ En kan aldri vite hva fremtiden bringer.. Folk kan endre seg og folk kan forbli nøyaktig de samme. Opp og ned vil det alltid gå. Tror nesten du må tenke på hvordan dere har det nå, kan du tenke deg å ha det slik for bestandig?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå