Gå til innhold

Framfall??

Anbefalte innlegg

Skrevet

Är det normalt att ha framfall fast man aldrig har varit gravid?

Kan man bli gravid/ föda barn om man har framfall, läste ngnstans att det kan bli värre?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Nei det er overhode ikke normalt å få det uten at man har vært gravid og født vaginalt.

Ja, man kan bli gravid igjen. Fremfallet kan bli værre, men det trenger ikke bli det.

Skrevet

hvorfor spør du`? tror du at du har det?

Skrevet

Ja jag misstänkte att jag har det... Men jag har inte varit gravid.

Jag känner som en kula (livmodertappen) när jag trycker in ett finger... (ursäkta detaljerna) Alltså inte långt in bara några centimeter. Är du helt säker på att man inte kan få det om man inte har fött barn?

Skrevet

Jag känner alltså av som en slags kula på framsidan av slidväggen.

Skrevet

Off hvorfor spør jeg så dumt og leser sånt da??! Fikk litt noia jeg nå. Ska jo føde om noen måneder! Det der var ikke småtterier!

Skrevet

hihi inget att oroa dig för! Alla har en lite försvagning där nere oc hatt få ett litet framfall efter att man har fött barn ses som normalt och brukar försvinna några veckor efter födseln. Det märkliga med mig är dock att jag inte har fött barn eller varit gravid. Uff jag nojjar mig massor! Det första jag kommer att göra imorgon är att ringa till min fastlege! Det skulle vara typiskt om jag skulle ha det!

Skrevet

Man kan få det selv uten å ha vært gravid men det er ikke så veldig vanlig. Men det kan vel komme av tunge løft, og om du har hatt mye forstoppelse (trykket mye på toa)

Hvor gammel er du da?

Ellers må jeg bare si at det er helt normalt å kjenne livmortappen ganske langt nede i blant. Den hopper og opp og ned etter hvor du er i syklusen... er du i nærheten av mens nå f.eks? da er den ofte langt nede...

Angående den kulen du kjenner på fremre skjedevegg...er den myk?

Skrevet

Nei det er ikke småtterier og dessverre veldig vanlig etter fødsler...

Nå må sannheten frem!!

Skrevet

Jag är 27 år. Och jag har jobbat mycket inom äldreomsorgen med tunga lyft, men det är ett par år sedan. Och har problem med förstoppning ganska ofta ja.

Kulan är liksom mjuk och slät.. svårt att förklara, det är liksom inte en liten kula (som exempelvis klitoris) utan större med oval/ rund på något vis och den känner jag av vid framsidan av slidöppningen, men bara när jag känner efter med fingret.

Mensen kommer jag att få den 28 Juni.

Skrevet

Jeg må bare beklage, men jeg skjønner ikke hva dere mener med livmortappen? Klarer ikke se det for meg... Æh

Skrevet

anonym 22:58 läs i länken jag skrev in om du är nyfiken... :o)

Skrevet

Er dette noe som nylig har kommet da?

Skrevet

Jeg tror virkelig ikke at du har fått fremfall av livmor i en alder av 27 år, og uten at du har født.

Det burde nesten ikke gå an en gang....

Så..du kjenner livmortappen bare noen cm inn, er det derfor du tror du har fått fremfall av livmor?

Hvordan kjennes det ut videre inn da?

Skrevet

Hoppas du har rätt! Det känns som det är ett till hål när jag känner längre in.... Kan det liksom vara hålet till livmodern?? Nej jag ska väl inte spekulera i detta. Jag ska ringa min läkare imorgon och se om jag få en time snart för en gynekologisk undersökning!

Tack anonym 23:07, du gav mig lite hopp!

Skrevet

ni som har framfall/ har haft hur känns det? Alltså gör det ont vid sex till exempel?

Skrevet

Har man fremfall av livmor så kan det gjøre vondt når penis støter mot livmortappen...

Skrevet

jag har inte ont vid sex, förutom bakifrån (ursäkta för detaljerna igen) men han är ganska hrm.. stor... (ursäkta igen)

men det där med menssykeln, du verkar kunnig och jag ska ha den 28 juni innebär det då att livmodern ska vara längre ner eller är det för tidigt?

Skrevet

Nei, jeg syns det var litt tidlig at den kommer ned om det er så lenge til mens. Men hos noen kommer den også ned under eggløsning..

Men den kan hoppe opp og ned ellers også altså...

Noen kjenner livmortappen bedre enn andre. Har du aldri lagt merke til den før?

Skrevet

om jag ska vara ärlig så har jag aldrig hrm... känt efter... men jag tror inte det har varit så här förr. Men jag blir lite osäker!

Tack för svar!

Skrevet

Oppdater når du har vært hos lege da!=)

Skrevet

Det ska jag göra... om inte tråden försvinner! Jag ska ringa dem imorgon!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...