Gå til innhold

Klør meg ihjel!!!!


Anbefalte innlegg

Skrevet

Mange som klør noe ille på puppene og litt på magen?? er i uke 15 nå:)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Count me in!

 

Er i uke 24 nå og det har pågått siden uke 14-15 eller noe. Klør ikke hele tiden da, men får sånne anfall av og til. Våkna i 5-tiden i morges og holdt på å klø meg ihjel alldeles!!! Klippet neglene i går pga at jeg holdt på uti hagen, ville ikke ha neglene full av jord og dritt. Og akkurat i natt måtte det klø så inni granskauen og INGEN negler...!

 

Måtte opp å finne meg en sånn kløpinne og smøre på Eurax i tjukt lag og det hjalp til slutt, men da så jeg ikke ut på puppene og ryggen av all kløinga...

Skrevet

Husk at man ikke skal bruke Eurax når man er gravid...

Fra Felleskatalogen:

 

Graviditet/Amming: Overgang i placenta: Sikkerhet ved bruk under graviditet er ikke klarlagt da erfaring fra mennesker er utilstrekkelig. Dyrestudier er heller ikke tilstrekkelige til å utrede ev. reproduksjonstoksiske effekter. Krotamiton skal bare brukes hvis fordelen oppveier en mulig risiko. Overgang i morsmelk: Det er ukjent om krotamiton går over. Det er ikke klarlagt om barn som ammes kan påvirkes. Krotamiton bør ikke brukes under amming.

 

Jeg klør på leggene, spesielt dagene etter barbering! Det hjelper litt med aloe vera, men jeg ser jo ikke ut! Rødflammete og sår!

Skrevet

Samme her... klør meg i hel på puppene!!!!! Helt siden uke 11-12 eller no.... Har eksemlignende utslett med nupper... :(

 

Har prøvd hvitvask uten effekt, og hydrokortison med litt effekt, men vil ikke bruke så mye av det da.. Skep til kortison selv om det står at en kan bruke det når en er gravid i felleskatalogen.

 

Smører meg inn med krem 2 ganger pr dag. duser med skrubbesåpe og hampvott.. Har ikke snakket med lege om det, men nesten like før...

 

Så føler virkelig med deg Lille store meg!!!!

 

Noen som har tips???? Tar jeg gledelig imot også...

Skrevet

eg klør sånn på halebeine..

Heilt sjukt av og te. spesielt når eg har lagt meg om kvelden.

Andre som gjer d?

Skrevet

hei.

Jeg klør noe sinnsykt på kvelden. Meget irriterende!!!!

Men jeg ringte jordmor for råd og da ville hun at jeg skulle komme å ta en blodprøve. Stort sett er det vel svangerskapskløe, men det man visst være noe med leveren.Og da må man gå på en kur.

Så det er greit å sjekke opp!!

Fikk svarene på blodprøven og det var nok bare den vanlige svangerskapskløen.hun sa jeg kunne prøve sjøsyketabletter mot kløen...husker ikke navnet på de for øyeblikket..evt forhør dere med jordmor/legen...

 

Skrevet

dette er et hormonelt "problem" men d hjelper å smøre noe kaldt på som aloe vera eller en krem. eller en kald vaskeklut, det hjelper også å ta en rask dusj ;-D

Skrevet

Jeg er kommet til uke 25 imorgen....Enkelte kvelder når jeg legger klør det så besett!!! Hva kommer det av?? Må jeg bli flinkere til og smøre meg inn med fuktighetskrem? Var flink en dag etter dusjen,men da klødde det nesten mer enn vanlig....Blir gal snart..... :)

Skrevet

Her kommer et par tips.. Prøv Avène Thermal Spray.. dette er kildevann fra Frankrike som brukes på kløende og tørr hud.. Tenkte som dere at dette bare er viss vass, men det hjelper som bare det + virker nedkjølende på på stranden eller varme sommerkvelder.. Kan også spraye lett på sengetøyet. Kjøpes på de fleste apotek. Ellers kan jeg anbefale A-Derma body milk som er relativt dyr på apotektet her, men rimeligere i Frankrike.. Lotionen er bygget på havre og virker kløenedsettende. Brukes av de som har tørr og atopisk hud, men kan også brukes av alle (bortsett fra de med allergi mot havre).. (Har jobbet med dette tidligere så vet det :))

Skrevet

ved forrige svangerskap holdt eg på å rasp av meg skinnet, men det går veldigvis bedre denne gang.

Skrevet

Ja, er til å bli gal av den kløinga:) Klør spesielt mellom og under puppene når jeg blir svett, helt sinnsykt... svir så innmari:( Men får bare holde ut, tørker meg med papir under og mellom når jeg er svett ellers klør det ille.. litt flaut på jobben, men må bare hehe... men alt vokser jo så er bare å smøre seg og holde ut.... :) Ultralyd 3.juli:) Gleder meg:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...